Apetyt rośnie w miarę sukcesu. Polscy eksporterzy żywności coraz częściej patrzą globalnie

2018-05-17, 15:05

Apetyt rośnie w miarę sukcesu. Polscy eksporterzy żywności coraz częściej patrzą globalnie
Polska żywność coraz częściej trafia na globalne rynki pod własną marką.Foto: PIXABAY

Rośnie sprzedaż polskiej zywności za granicę, a nasze firmy stają się firmami międzynarodowymi - powiedział prezes Bakalandu Marek Moczulski w rozmowie z Sylwią Zadrożną na antenie PolskiegoRadia 24, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Posłuchaj

Szef Bakalandu Marek Moczulski - w rozmowie na antenie PolskiegoRadia 24 z Sylwią Zadrożną mówił o sukcesach polskich firm eksportujących żywność, które coraz częściej dołączają do firm globalnych zdobywając nie tylko rynki w naszym regionie czy w UE.
+
Dodaj do playlisty

W zeszłym roku wyeksportowaliśmy nasze produkty spożywcze o wartości ponad 27 mld euro, co było nowym rekordem.

Rośnie eksport naszej żywności

Jak zauważył szef Bakalandu - w roku 2000 eksportowaliśmy produkty żywnościowe za około 5 mld euro, a to co stało się w ostatnich kilkunastu latach jest - jego zdaniem - "oszałamiajace".

Według rozmówcy - każda firma, która osiągnęła sukces międzynarodowy zaczynała od sukcesu na polskim rynku, czego przykładem jest Bakaland, który wszedł już na rynki egzotyczne np. w Azji, znacznie trudniejsze niż rynki w naszym regionie czy w Unii Europejskiej.

Perspektywiczne rynki

Zdaniem Moczulskiego - rynek azjatycki czy afrykański - to rynki perspektywiczne o wielkim potencjale ludnościowym i bogacących się społeczeństwach. Polskie firmy coraz częściej też na światowych rynkach występują pod własną marką dzięki czemu mogą osiągać wyższą marżę, a tym samym wyższe zyski.

Problemem jest jednak - jak zauważył Marek Moczulski - pojawiający się protekcjonizm na wielu obcych rynkach - zwłaszcza tych dalekich, czego nie ma np. na rynku unijnym.

Sylwia Zadrożna, ak, Naczelna Redakcja Gospodarcza  




Polecane

Wróć do strony głównej