Mieszkanie Plus. Eksperci: dużo zależy od cen lokali
Trudno się dziwić, że Polacy są zainteresowani programem Mieszkanie Plus. Tak badania, które dla Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia przygotowała firma Maison&Partners, komentowali goście Pulsu Gospodarki.
2016-06-13, 12:17
Posłuchaj
Z opracowania wynika, iż 54 proc. Polaków wolałaby wynajmować mieszkanie w ramach programu Mieszkanie Plus niż wziąć kredyt hipoteczny na własne lokum lub wynajmować je na zasadach rynkowych. Takie wyniki nie są zaskoczeniem dla Agnieszki Durlik z Krajowej Izby Gospodarczej.
- Kwestia braku możliwości znalezienia mieszkania, na które stać ludzi, by w nim mieszkać od dłuższego czasu jest jednym z głównych problemów. Nie dziwi zatem, że osoby młode, które szukają własnego lokum są zainteresowane tańszym mieszkaniem – mówi gość Polskiego Radia 24.
Posłuchaj
Cena będzie kluczowa
Z rezerwą do wyników badania podchodzi z kolei red. Krzysztof Sobczak z wydawnictwa Wolters Kluwer Polska. Wszystko zależeć będzie od ceny najmu. Przykład Funduszu Mieszkań na Wynajem pokazuje, że czynsz oferowany w ramach tego programu nie jest dużo niższy od cen rynkowych. - dodawał rozmówca.
Posłuchaj
REKLAMA
Powiązany Artykuł
Mieszkanie Plus: ile osób będzie chętnych?
Trzeba znaleźć tanie grunty
Kluczem do powodzenia programu Mieszkanie Plus i tego, aby ceny najmu były znacząco niższe są grunty, na których państwo chce budować mieszkania.
- We władaniu spółek skarbu państwa jest kilkadziesiąt tysięcy nieruchomości. Niektóre z nich cały czas generują koszty. Rząd połapał się w tym, że prowadzi redystrybucję do takiego sektora polskiego społeczeństwa, które już coś ma. W połączeniu z programem 500+, to się trzyma całości. Prócz celów demograficzny, to także jest impuls popytowy – twierdzi Marcin Roszkowski z Instytutu Jagiellońskiego.
Posłuchaj
Z programu Mieszkanie Plus - jak wynika z badania - najchętniej skorzystaliby mieszkańcy mniejszych miast i osoby gorzej zarabiające. Poparcie dla programu wyraża 2/3 Polaków.
Błażej Prośniewski, abo
REKLAMA
REKLAMA