Dzięki funduszom z UE zmodernizowano drogę z Lublina do mostu na Wiśle w Kamieniu

Ponad 320 mln zł kosztowała przebudowa liczącej ponad 46 km drogi wojewódzkiej nr 747 z Lublina do powstającego mostu na Wiśle w Kamieniu. W piątek otwarto zmodernizowaną trasę, która poprawi połączenie Lubelszczyzny z centralną i zachodnią Polską.

2015-02-27, 15:22

Dzięki funduszom z UE zmodernizowano drogę z Lublina do mostu na Wiśle w Kamieniu
Panorama Lublina. Foto: Lana Dyck/Flickr, lic. CC BY 2.0 (fragm.)

Marszałek województwa lubelskiego Sławomir Sosnowski podkreślił, że przebudowana trasa jest kluczową arterią dla regionu.
- Przez tę cześć województwa przewożone są duże masy ładunku. Droga prowadzi do nowej przeprawy przez Wisłę, której budowa będzie niedługo zakończona. Powstanie bardzo ważne, strategiczne, połączenie w kierunku Śląska - powiedział Sosnowski podczas uroczystości otwarcia drogi na obwodnicy w Bełżycach.
Dofinansowanie z PO Rozwój Polski Wschodniej i RPO Województwa Lubelskiego
Sosnowski dodał, że dzięki dofinansowaniu z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego w ostatnich latach wybudowano bądź zmodernizowano przeszło 160 km dróg wojewódzkich. - Postaramy się wykonać podobną ilość kilometrów dróg w nowej perspektywie finansowej - zapowiedział Sosnowski.
Minister skarbu państwa Włodzimierz Karpiński powiedział, że powstające drogi poprawiają "krwioobieg gospodarki", podnoszą bezpieczeństwo, służą ludziom.
- Cieszę się, że rząd Ewy Kopacz podtrzymał program operacyjny dla Polski wschodniej, bo łącznie z regionalnym programem operacyjnym mamy szanse tego typu, oczywiste dla naszych mieszkańców, inwestycje realizować z pożytkiem dla nich i dla rozwoju całego regionu - powiedział Karpiński.
Trzy obwodnice miast
Na drodze wojewódzkiej nr 747 powstały trzy obwodnice miast: Bełżyc, Chodla i Opola Lubelskiego. Przebudowano przeszło 46 km drogi, z czego ponad 24 km biegnie teraz nowym śladem. Trasa ma klasę drogi szybkiego ruchu. Zbudowano dwa mosty, sześć wiaduktów i 43 km dróg serwisowych. Powstało 24 km nowych chodników, ponad 20 km tras rowerowych, 46 zatok autobusowych. W miejscach, gdzie ludziom doskwierał hałas ustawiono ekrany akustyczne.
Koszty prac wyniosły przeszło 320 mln zł, a dofinansowanie z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej - 248 mln zł.
Dofinansowanie unijne do mostu wyniesie około 125 mln zł
Nowy most przez Wisłę w Kamieniu ma być gotowy w połowie roku. Jego budowa będzie kosztować prawie 210 mln zł, a dofinansowanie unijne wyniesie około 125 mln zł. Most ma mieć ponad kilometr długości i prawie 20 metrów szerokości. Będą przez niego biegły dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy.

PAP, awi

/

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej