Nowe technologie w edukacji
- Młodzi ludzie, zdecydowanie w mniejszości, myślą o swojej przyszłości w sposób konkretny. Dlatego szkoły wykorzystują doradców zawodowych. Ich celem jest pomaganie młodym ludziom w podjęciu odpowiedniej ścieżki edukacyjnej, zawodowej. Uczniowie mogą korzystać z takich usług w szkole, jak i poza szkołą w różnego typu ośrodkach doradczych – mówi Artur Bartosiński wiceprezes firmy Global Fun.
2015-06-25, 23:02
Posłuchaj
- Z naszych doświadczeń wynika że jest, dość spora, grupa młodych ludzi, którzy myślą o swoje przyszłości i chce im się wyjść ze szkoły, umówić z doradcą, pojechać gdzieś, porobić testy, ale jest to nadal mniejszość – podkreśla.
Aplikacja pomoże w wyborze ścieżki zawodowej
- Stworzyliśmy projekt który nazywa się Perspektywy Edukacyjno-Rozwojowe. Jest to aplikacja, która powstała w wyniku konkursu ogłoszonego przesz Ośrodek Rozwoju Edukacji. Jest to aplikacja komputerowa, która pomaga uczniom badać jak i rozwijać ich zainteresowania, predyspozycje i predyspozycje przedsiębiorcze – tłumaczy Bartosiński.
- Jest to program komputerowy składający się z kilku elementów. Po pierwsze, gra diagnostyczna, dzięki której uczeń ma możliwość zbadać swoje predyspozycje, swoje zainteresowania. W wyniku gry otrzymuje raport i w ten sposób ma pierwsze informacje na swój temat – dodaje.
Galeria zawodów aby lepiej poznać możliwości rozwoju
- Drugim elementem jest galeria zawodów. Jest w niej 200 filmów o zawodach szkolnictwa zawodowego. Są to filmy, dzięki którym uczeń może skonfrontować swoje wyobrażenie o tym jak wygląda dany zawód. Obejrzeć film gdzie może zobaczyć jak realnie wygląda praca w danym zawodzie. To jest element, który poszerza widzenie ucznia – mówi Artur Bartosiński.
REKLAMA
- Zawody, które pojawiły się w bazie to zawody, które są powszechnie znane, które zawsze będą potrzebne. Pojawiły się również nowe zawody jak tyfloinformatyk czy technik awionik – podkreśla.
"Gry nie można przegrać"
- W grze, uczeń jest konfrontowany z sytuacjami, które na co dzień w zawodzie może napotkać. Musi podejmować trudne decyzje w sytuacji konfliktów pracowniczych, problemów z dostawami i różnego rodzaju kłopotami, które rzeczywiście na co dzień pojawiają się w pracy. Nie można jej oczywiście przegrać, ale można, w określonych kompetencjach, mieć słabszą punktację. Jest to informacja dla ucznia nad czym musi popracować – tłumaczy gość.
- Na koniec gry dostajemy raport, w którym uczeń otrzymuje informację o swoich najmocniejszych stronach i najwyższych predyspozycjach zawodowych. W ten sposób może określić które zawody są dla niego najkorzystniejsze – dodaje.
Planowanie kariery to podstawa sukcesu
- Ostatnim elementem tej aplikacji jest planer kariery, narzędzie służące do planowania swojej przyszłości, nawet na najbliżej kilka lat. Jest to rozbudowany kalendarz, gdzie uczeń może wpisywać swoje pomysły na przyszłość oraz ścieżki dojścia do tych celów zawodowych - mówi Bartosiński.
REKLAMA
- Bardzo wielu uczniów podczas kontaktu z tą grą, po raz pierwszy zetknęło się z tym, jak należy planować. Należy postawić sobie cel, wymierny cel, a później wpisać to w kalendarz – zaznacza.
Aplikacja dla uczniów i doradców zawodowych
- Aplikacja powstała, przede wszystkim, z myślą o uczniach szkół gimnazjalnych i ponad gimnazjalnych, ale również dla doradców zawodowych, którzy pełnią rolę przewodników po świecie pracy, po świecie zwodów. Prowadziliśmy w Polsce szkolenia dla doradców zawodowych i oni będą pierwszymi osobami, które wyjdą z tymi narzędziem do uczniów. Oprócz tego aplikacja będzie jest dostępna na stronie www.perspektywy3d.pl – tłumaczy Artur Bartosiński.
Projekt powstał przy wsparciu Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dominik Olędzki
REKLAMA
REKLAMA