Kasza wraca do łask konsumentów w Polsce

2016-11-15, 13:53

Kasza wraca do łask konsumentów w Polsce
. Foto: flickr.com

Przez wieki kasze w Polsce często gościły na naszych stołach, w latach 90. odnotowano jednak znaczący regres w ich spożywaniu. Na szczęście trend się odwraca i Polacy jedzą coraz więcej kasz, choć statystycznie nie więcej niż ćwierć kilograma miesięcznie.

Posłuchaj

O tym, dlaczego warto jeść kaszę, mówiła w „Agro-Faktach” radiowej Jedynki: Majka Sobczak, ambasadorka kampanii „Lubię kaszę” (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Przez wieki kasze w Polsce często gościły na naszych stołach,  w latach 90. odnotowano  jednak znaczący regres w ich spożywaniu. Na szczęście trend się odwraca i Polacy jedzą coraz więcej kasz, choć statystycznie nie więcej niż ćwierć kilograma miesięcznie.

To zdecydowanie za mało, ocenia Majka Sobczak, ambasadorka kampanii „Lubię kaszę”.

- Dużo za mało, szczególnie że jest to nasz produkt, polski i tani, dostępny przez cały rok. Z kasz wyrabia się także mąki, robi się makarony. Można z kaszy już dziś zrobić wszystko – mówi gość radiowej Jedynki.

Samo zdrowie

Majka Sobczak wyjaśnia, dlaczego warto jeść kasze jak najczęściej.

- Kasze mają w sobie mega moc, zawierają sporo białka, mają doby zestaw aminokwasów – wylicza zalety ekspertka.

Na rynku wiele gatunków kasz


Z badań rynkowych wynika, że kampanie "Lubię kaszę" przynoszą efekty. Jest to o tyle łatwiejsze, że  na polskim rynku mamy mnogość różnych gatunków i rodzajów kasz. Każdy może znaleźć coś dla siebie, mówi Majka Sobczak.

- Polacy do wybory mają bardzo dużo kasz. Mamy naszą kaszę gryczaną, paloną, którą wszyscy znają. Jest gryczana niepalona, jest jaglana – królowa kasz, jest też kasza orkiszowa, owsiana, pęczak, czyli wszelkie odmiany jęczmienia, jest też drobna jęczmienna, taka najbardziej znana krupnikowa – wymienia Majka Sobczak.

Z tej różnorodności należy korzystać, bo kasza w każdej postaci to samo zdrowie. A w tej chwili trwa czwarta już, ogólnopolska kampania "Lubię kaszę" współfinansowana z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.

Elżbieta Mamos, awi

Polecane

Wróć do strony głównej