Polska wódka jest marką globalną?
Wartość naszego rynku napojów spirytusowych w 2016 r. wyniosła 19,1 mld zł, natomiast wartość eksportu polskich alkoholi to ponad 175 mln euro.
2017-08-25, 16:38
Posłuchaj
− Ale w przypadku eksportu polskiej wódki liczą się nie tylko dochody uzyskiwane w twardej walucie - ocenia Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.
Polska – pierwszy producent wódki w Unii Europejskiej
Jak podkreśla, gdyby spojrzeć na najbardziej rozpoznawalne kraje świata ze względu na alkohol, to okazuje się, że każdy z nich produkuje jakiś alkohol, który promuje i eksportuje.
− My mamy wódkę, w której jesteśmy pierwszym producentem w Unii Europejskiej oraz czwartym na świecie, po Rosji, Stanach Zjednoczonych i Ukrainie, mówi Andrzej Szumowski.
W Polsce rośnie sprzedaż wódek premium
REKLAMA
Zarówno produkcja jak i sprzedaż alkoholi mocnych w Polsce systematycznie, choć niewiele, rośnie, natomiast znaczący, bo 11 procentowy wzrost, odnotowano w sprzedaży wódek premium.
Jak tłumaczy gość radiowej Jedynki, to świadczy o rosnącej zamożności Polaków oraz coraz częstszym sięganiu po lepsze produkty.
Polscy konsumenci nie uznają kompromisów jakościowych i sięgają po coraz lepsze jakościowo produkty, mówi Szumowski.
− Nasza wódka była i jest eksportowana do wszystkich krajów świata, a ten eksport przynosi nie tylko dewizy ,ale także toruje drogę innym polskim produktom - podkreśla prezes Szumowski.
REKLAMA
− Bo polska wódka jest polskim ambasadorem, jest jedyną marką globalną, mówi gość Polskiego Radia.
W polskiej branży spirytusowej działa ponad 100 przedsiębiorstw (95 proc. to małe i średnie firmy), które zatrudniają 100 tys. osób.
Elżbieta Mamos, jk
Polecane
REKLAMA