Polska powinna szukać nowych rynków dla drobiu

W 2017 r. Polska utrzymała  status największego producenta drobiu w UE i stale rozwijała eksport, ale na horyzoncie pojawiają się chmury i zagrożenia.

2018-03-11, 15:49

Polska powinna szukać nowych rynków dla drobiu
W 2017 r. Polska utrzymała status największego producenta drobiu w UE i stale rozwijała eksport, ale na horyzoncie pojawiają się chmury i zagrożenia.Foto: Pixabay

Posłuchaj

Pozycja największego producenta drobiu w Europie zmusza nas do szukania nowych rynków zbytu, uważa goszczący w Agro-Faktach radiowej Jedynki Mariusz Szymyślik z Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz./Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Motorem sukcesu polskiego drobiarstwa jest eksport, więc bardzo istotna u progu 2018 roku jest możliwość otwarcia nowych rynków na mięso drobiowe z Polski.

Eksport drobiu duży, ale traci impet

Ekspansja wydaje się koniecznością, gdyż według, Mariusza Szymyślika z Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz Polskiego Radia, mamy już do czynienia z wytracaniem impetu eksportowego.

− Oczywiście nie spodziewamy się załamania, rynku czy produkcji, ale wydaje się, że prognozowany przez Unię Europejską  8 procent wzrostu, jest przesadzone, mówi ekspert.

Podkreśla, że choć prognozy UE dotyczące naszej produkcji drobiu w tym roku są bardzo optymistyczne  - ten optymizm jest mocno na wyrost.
Taka ocenę sytuacji uzasadnia tym, że już prognozy na 2017 r. okazały się mocno przesadzone.

REKLAMA

I przypomina, że Unia Europejska prognozowała, że produkcja polskiego drobiu wzrośnie w 2017 r. o 17 procent, tymczasem wyniósł on o nieco trzy procent.

Elżbieta Mamos, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej