Nie doceniamy naszych "superowoców". Ratunkiem eksport albo ich lepsza promocja
"Czas na polskie superowoce” - to tytuł zainaugurowanej wczoraj w Wichradzu koło Warki, kampanii promocji polskich owoców jagodowych.
2019-04-18, 10:04
Posłuchaj
Podczas spotkania przedstawiono założenia wspólnego projektu, przygotowanego przez grupy producentów i organizacje branżowe.
- Polska jest czołowym producentem owoców jagodowych w Europie. Nie odpowiada temu poziom krajowego spożycia - mówił w radiowej Jedynce Witold Boguta - prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Dodał, że średnie roczne spożycie owoców jagodowych w Polsce wynosi nieco ponad 5 kilogramów na mieszkańca i odbiega znacząco od spożycia tych owoców w Unii Europejskiej.
Zaplanowano zróżnicowane formy prowadzenia kampanii.
REKLAMA
Według Głównego Urzędu Statystycznego w ubiegłym roku produkcja owoców jagodowych w Polsce wyniosła około 600 tysięcy ton.
Byłaby większa, ale z powodu niskich cen w skupie i braku rąk do pracy, część owoców nie została zebrana.
Dariusz Kwiatkowski, ak, NRG
REKLAMA
Polecane
REKLAMA