Afera z Pepsi Arena - Legia wyrolowała miasto?

2011-07-19, 16:25

Afera z Pepsi Arena - Legia wyrolowała miasto?
Stadion Legii Warszawa. Foto: fot. Adam Polak/Legia Warszawa

PepsiCo zawarła umowę sponsoringową z Legią Warszawa. Stadion stołecznego zespołu niedługo zmieni nazwę na Pepsi Arena.

Jak czytamy w oświadczeniu stołecznego zespołu - jednym z elementów porozumienia jest rozpoczęcie prac związanych z umieszczeniem materiałów promocyjnych sponsora na stadionie przy ul. Łazienkowskiej 3 w Warszawie. Początek pierwszego etapu prac został wyznaczony na dzień 18 lipca, a zakończa się one na przełomie lipca i sierpnia.

Umowa sponsorska dotyczy też nowej nazwy stadionu przy Łazienkowskiej, która od nowego sezonu będzie brzmiała Pepsi Arena.

- Nazwa "Pepsi Arena" będzie obowiązywała od najbliższego sezonu. Umowa z nowym sponsorem została podpisana na trzy lata. Więcej szczegółów ujawnimy na początku sierpnia - powiedział rzecznik prasowy Legii Michał Kocięba. Żadnych informacji nie chciał natomiast przekazać przedstawiciel PepsiCo Janusz Wróblewski.

Profitów z tego tytułu nie otrzyma natomiast urząd miasta, który jest właścicielem obiektu. Według nieoficjalnych źródeł, koncern będzie płacił 6 mln zł rocznie.

Władze miasta nic nie wiedziały o umowie

- Nie chcę tego komentować, ponieważ żadna ze stron nie informowała mnie o ewentualnym porozumieniu. Dowiedziałem się o tym od dziennikarzy - zaznaczył dyrektor Biura Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Stołecznego Wiesław Wilczyński.

Blisko dwa miesiące temu z inicjatywy zastępcy prezydenta Warszawy Andrzeja Jakubiaka doszło do spotkania z władzami zespołu z Łazienkowskiej. Omawiano wówczas ewentualne renegocjowanie umowy, na mocy której - według władz klubu, wszelkie korzyści marketingowe należą się tylko Legii. Strony miały spotkać się ponownie przed podpisaniem umowy ze sponsorem, ale do tego już nie doszło.

- Mamy umowę, która jest dobra zarówno dla Legii, jak i dla miasta. Według niej klub bierze na siebie wszelkie koszty dotyczące utrzymania obiektu, a oprócz tego płaci czynsz i podatek od nieruchomości. W zamian za to otrzymaliśmy wszelkie uprawnienia związane z funkcjonowaniem tego obiektu i przychodami generowanymi przez Legię grającą na nim. Chodzi o przychody związane z biletami czy ekspozycjami marketingowymi. Sprawa jest jasna - powiedział ponad miesiąc temu prezes Legii Paweł Kosmala.

Będzie oficjalna nazwa stadionu Legii?

Nie jest wykluczone, że Rada Miasta ustanowi oficjalną nazwę stadionu, która będzie obowiązywała na stałe. "Pepsi Arena" to nazwa komercyjna, która obowiązuje na określony okres (w tym przypadku na trzy lata).

Budowa nowego stadionu rozpoczęła się 17 listopada 2008 roku. Pierwszy etap zakładał wyburzenie i wybudowanie trzech trybun. Prace zostały zakończone w lipcu 2010 roku, a wtedy przystąpiono do prac nad realizacją czwartej tzw. krytej trybuny. Obecnie stadion mieści około 24 tysiące widzów, a docelowo na trybunach będzie mogło zasiąść 31 tysięcy. Cała inwestycja pochłonęła w sumie ok. 460 mln złotych brutto.

Stołeczny klub dzierżawi stadion od miasta. Obecnie Legia rocznie płaci ratuszowi 1,1 mln złotych rocznie. Gdy zakończy się budowa obiektu - będzie płacić 3,7 mln zł.

 

man, materiały prasowe, gazeta.pl, polskieradio.pl, PAP

Polecane

Wróć do strony głównej