Stracili tysiące złotych na nielegalnej promocji Euro 2012

2011-08-19, 06:49

Stracili tysiące złotych na nielegalnej promocji Euro 2012

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego nakazało firmom podwykonawczym zniszczyć ulotki z logo Euro 2012, choć wcześniej samo dało im na to unijne pieniądze.

Każde użycie nazwy "Euro 2012" do celów komercyjnych bez zgody i wiedzy UEFA może zostać uznane za bezprawne. "Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że Agencja Rozwoju Innowacji na materiały promocyjne wydała około 17 tysięcy złotych. Musi wycofać setki ulotek i plakatów oraz zmienić treść umów z kilkuset kursantami. Firmy twierdzą, że o wymaganiach UEFA nikt ich nie informował, gdy startowały w konkursie o dotacje.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

O tym, że znak "Euro 2012" jest zastrzeżony, było wiadomo już w marcu ubiegłego roku, a wszystkie instytucje publiczne zostały o tym poinformowane. Oznacza to, że również Ministerstwo Rozwoju Regionalnego musiało o tym wiedzieć. Tyle, że nie poinformowało urzędów przyznających dotację. Te natomiast nie uprzedzały firm korzystających z unijnych pieniędzy o konsekwencjach używania zastrzeżonego znaku. W efekcie muszą teraz płacić za urzędniczą niekompetencję.

UEFA ostrzega, że używanie kombinacji słów lub symboli nawiązujących do mistrzostw w piłce nożnej będzie traktowane jako marketing pasożytniczy, za co grozi sąd.

tk

Polecane

Wróć do strony głównej