Wiceminister kultury o Azji Środkowej: tam są niesamowite możliwości inwestowania
Wiceminister kultury Paweł Lewandowski zachęca przedsiębiorców do ekspansji na nowe rynki. Jak mówił na Kongresie 590 w Jasionce pod Rzeszowem, każdemu wydarzeniu biznesowemu na świecie towarzyszy promocja polskiej kultury.
2019-10-07, 16:51
Polityk przypomniał starania Polski o EXPO 2022 w Łodzi. Jak stwierdził, choć nie zakończyły się one sukcesem, to przyniosły rozwój relacji z państwami, z którymi przez wiele lat kontakty były sporadyczne. Jako przykład wymienił państwa Azji Środkowej - Uzbekistan, Tadżykistan i Kazachstan.
Powiązany Artykuł
![Jasionka Kongres 590 2019 - Leszek Skiba 1200.jpg](http://static.prsa.pl/images/c4203478-e6c3-4552-82aa-b46a692a92a6.jpg)
- Takie kraje odwiedzałem, spotykałem się z politykami (...) okazuje się, że tam są niesamowite możliwości inwestowania i budowania świadomości Polski w tych krajach. Gorąco zachęcam polskich inwestorów do tego, by w takich nieoczywistych lokalizacjach starali się tworzyć swoje biznesy - powiedział Paweł Lewandowski.
Rola dyplomacji
Podczas dyskusji o promocji polskich firm zagranicą przedsiębiorcy i przedstawiciele państwowych banków zwracali uwagę na potrzebę wzmacniania obecności dyplomatycznej Polski w odległych krajach.
CZYTAJ TAKŻE: Artur Soboń: spółki Skarbu Państwa przynoszą zyski na giełdzie>>>
REKLAMA
- Dzisiaj połowa mebli sprzedawanych w Mongolii jest kupowana w Polsce (...) W Mongolii, gdzie ktoś by się zastanawiał co możemy tam sprzedawać. A tam do dzisiaj nie ma placówki dyplomatycznej (...) nie raz wnosiłem do MSZ, by taką placówkę w Mongolii stworzyć, by ułatwiać kontakt z polskim biznesem - powiedział prezes Szynaka-Meble, Jan Szynaka. Przedsiębiorca dodał, że Mongołowie chcący przyjechać do naszego kraju muszą wnioskować o wizę Schengen w czeskiej ambasadzie.
Powiązany Artykuł
![1200_Kwieciński_PAP.jpg](http://static.prsa.pl/images/ec4a98b6-0639-4c38-8d71-4c61bb48efab.jpg)
Spójna strategia
Wiceminister Paweł Lewandowski podkreślił również konieczność stworzenia jednej, spójnej strategii promocji marki Polska. Jak zaznaczył, dokument dotyczący zintegrowanej strategii promocji kultury jest "prawie przygotowany" i konsultowany przez poszczególne resorty.
- Ona jest spójna ze Strategią Odpowiedzialnego Rozwoju - zapewnił wiceminister, dodając, że jeden dokument dotyczący promocji Polski poza granicami powinien być obowiązkowy dla wszystkich instytucji. W jego ocenie hasłem, które mogłoby promować nasz kraj jest "kreatywność".
Kongres 590 w Jasionce pod Rzeszowem jest organizowany po raz czwarty, bierze w nim udział ponad 6 tysięcy osób. Polskie Radio jest partnerem radiowym wydarzenia.
REKLAMA
pkur
REKLAMA