Premier: Europa Zach. zauważyła akcję "Opowiadamy Polskę światu"
Mateusz Morawiecki pochwalił projekt "Opowiadamy Polskę światu", która odbyła się na przełomie sierpnia i września. - Kanclerz Angela Merkel mówiła mi, że czytała artykuły w "Die Welt" – oświadczył premier zwiedzając wystawę poświęconą akcji.
2019-10-08, 16:32
W weekend 30 sierpnia - 1 września Instytut Nowych Mediów przy współudziale Polskiej Fundacji Narodowej i PAP zorganizował akcje promocji polskiej historii.
Powiązany Artykuł
Polska historia w światowej prasie. "Czekałem na taką akcję 30 lat"
Teksty m.in. premiera i prezydenta
W 80. rocznicę wybuchu II wojny światowej najbardziej opiniotwórcze gazety świata przypomniały, jak prasa informowała 80 lat temu o ataku Niemiec na Polskę. Dzienniki zamieściły też teksty intelektualistów, historyków o bohaterstwie Polaków podczas II wojny światowej.
>>>[POLSKIE RADIO 24] II WŚ z punktu widzenia Polski na czołówkach światowych gazet
Wśród autorów znaleźli się też prezydent Andrzej Duda oraz premier Mateusz Morawiecki.
REKLAMA
Wystawa w Jasionce
Podczas odbywającego się w Jasionce Kongresu 590 wystawiono okładki gazet, które uczestniczyły w tej akcji. Wystawę zwiedził premier Morawiecki, a oprowadzali go prezes Instytutu Nowych Mediów Eryk Mistewicz oraz prezes PAP Wojciech Surmacz.
- To była największa akcja promocji polskiej historii, tożsamości narodowej – mówił premierowi Eryk Mistewicz.
Szef rządu pochwalił przedsięwzięcie i stwierdził, że podobne akcje powinno się powtarzać.
- Pani kanclerz (Niemiec Angela) Merkel mówiła mi o tym, że czytała te artykuły w "Die Welt". Kilku premierów z zachodniej Europy zauważyło tę akcję – przyznał Mateusz Morawiecki.
REKLAMA
Powiązany Artykuł
"Armia Niemiecka najeżdża na Polskę". Amerykańskie dzienniki z dodatkami o wojnie
Akcja "Opowiadamy Polskę światu"
W weekend 30 sierpnia – 1 września takie tytuły jak: "Le Figaro", "Washington Post", "Die Welt", "L'Opinion", "El Mundo", "Le Soir", "Chicago Tribune", czy "Sunday Express" zamieściły reprinty okładek gazet informujących o napaści Niemiec na Polskę 1 września 1939 roku.
Dzienniki opublikowały też teksty o walce i tragedii Polaków, o pasji, umiłowaniu wolności i solidarności.
Teksty najwybitniejszych historyków
Jak wskazał w rozmowie z PAP Eryk Mistewicz, akcja miała globalny zasięg. – 453 mln odbiorców liczonych globalnie – mówił.
Przypomniał, że w najbardziej opiniotwórczych dziennikach znalazły się teksty najwybitniejszych brytyjskich, włoskich, czy francuskich historyków, którzy pisali o tym, że Polska 80 lat temu została zdradzona.
REKLAMA
msze
REKLAMA