Prof. Piontek: niezdecydowani wyborcy przesądzą o tym, kto zostanie prezydentem

2020-07-09, 12:00

Prof. Piontek: niezdecydowani wyborcy przesądzą o tym, kto zostanie prezydentem
W ocenie Marka Króla, zamieszki w lokalach wyborczych mogą zepsuć obraz Polski. Foto: Shutterstock/Dziurek

- Ostatnie sondaże wyraźnie wskazują, że niezdecydowani jeszcze wyborcy przyczynią się w bezpośredni sposób do tego, kto będzie prezydentem przez następne 5 lat - powiedziała w Polskim Radiu 24 prof. Dorota Piontek, politolog i ekspert ds. komunikacji politycznej z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Ostatnia prosta kampanii to głównie walka o głosy niezdecydowanych. Tzw. wyborcy last minute są trudną do opisania przez politologów grupą osób, które angażują się w proces wyborczy pod wpływem impulsu.

- Niezdecydowani wyborcy nie mają żadnej dominującej charakterystyki - mówiła w audycji prof. Dorota Piontek. Podkreśliła, że przez to sztaby obu kandydatów mają trudność z dotarciem do nich. - Obydwaj kandydaci przede wszystkim mobilizują swój elektorat i starają się dotrzeć do elektoratu, który nie podjął jeszcze do końca decyzji - podkreśliła


Posłuchaj

Prof. Dorota Piontek o wyborcach last minute i roli mediów w kampanijnej komunikacji (Temat Dnia/ Gość PR24) 21:02
+
Dodaj do playlisty

 

- Ostatnie sondaże wyraźnie wskazują, że wyborcy, którzy jeszcze nie podjęli ostatecznej decyzji, przyczynią się w bezpośredni sposób do tego, kto będzie prezydentem przez następne 5 lat - oceniła politolog.

Komunikacja w kampanii

Powiązany Artykuł

urna wyborcza głosowanie free shutter 1200 .jpg
"Zapominamy o wybrykach polityków". Politolog o kampanii wyborczej

Gość audycji odniosła się także do komunikacji w kampanii obu kandydatów. Powołując się na badania, zwróciła uwagę, że siła mediów internetowych, ze względu na ich specyfikę, jest przeceniana.

- Dominuje kombinacja dwóch czynników - spotkań z wyborcami, które następnie są nagłaśniane przez media szerokiego zasięgu - mówiła prof. Piontek. Podkreśliła, że chodzi głównie o telewizję i reklamę zewnętrzną. Dodała, że należy również doceniać siłę i potencjał mediów internetowych, które należy traktować jako jeden z kanałów komunikacji z wyborcami.

- Zasięg oddziaływania mediów tradycyjnych jest duży w porównaniu z mediami internetowymi, ale to właśnie media internetowe mogą stanowić tę kropkę nad i - podsumowała.

Zobacz także:

Zachęcamy do wysłuchania całej rozmowy.

***

Audycja: Temat dnia / Gość PR24

Prowadzący: Ryszard Gromadzki

Gość: prof. Dorota Piontek (UAM)

Data emisji: 09.07.2020

Godzina emisji: 11.09

Polskie Radio 24/st

Polecane

Wróć do strony głównej