Kolejne kłopoty "Gazety Wyborczej". Znana sieć kin zrywa współpracę z dziennikiem
Wchodząca w skład Grupy Agora sieć kin Helios zerwała współpracę z "Gazetą Wyborczą” - informuje branżowe czasopismo "Press". Zarząd Heliosa podjął decyzję dzień przed rozpoczęciem negocjacji zarządu Agory z kierownictwem "Gazety Wyborczej".
2021-07-01, 17:08
Powiązany Artykuł
Portal informuje, że za uchwałą Helios SA z 28 czerwca o zerwaniu dotychczasowej współpracy z "Gazetą Wyborczą" głosował cały zarząd spółki. Jako powód decyzji wskazano wypowiedź redaktora naczelnego Adama Michnika z 24 czerwca. Dotyczyła ona nacisków reklamodawcy na "Gazetę Wyborczą" m.in. w sprawie recenzji filmów.
"Zarząd Helios ustala odstąpienie od wszelkich form współpracy reklamowej, w tym barterowej, aby nie dochodziło do potencjalnych nacisków na "GW" ze strony Heliosa jako reklamodawcy" - czytamy w uchwale, do której uzyskał dostęp "Presserwis". Poinformowano również, że "sieć kin rezygnuje również ze wszelkich form współpracy informacyjnej, w tym wywiadów, oraz promocyjnej".
W ramach dotychczasowej współpracy "GW" i Helios do kupionych przez internet biletów do kin dołączane były e-kody do cyfrowych wydań dziennika. Poniedziałkowa uchwała również wstrzymuję tę formę współpracy, choć nie ma ona nic wspólnego z ewentualnymi naciskami na redakcję "GW".
Komentarz "GW"
Sprawę skomentował Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego "GW". - To smutna i niedobra dla obu stron uchwała. Smutna, bo podjęta w momencie, kiedy siadamy do stołu. A niedobra, bo likwiduje współpracę, która oparta na zdrowych zasadach przynosi korzyści - ocenił.
REKLAMA
O powody decyzji oraz jej skutki serwis "Press" zapytał Grupę Agora. - Spółki działające w ramach Grupy Agora mają swobodę podejmowania decyzji biznesowych w ramach ustalonych przez przepisy prawa i regulacje wewnętrzne. Zarząd Agory nie uczestniczy w codziennych pracach tych zarządów i podejmowanych przez nie decyzjach. W swoich działaniach zarządy tych spółek kierują się interesem i dobrym imieniem spółek, które reprezentują - poinformowała Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory.
Press/pkur
REKLAMA