more_horiz
Wiadomości

Ogromny wzrost sprzedaży w USA. Fabryka Broni "Łucznik" podsumowuje rok pracy

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2021 18:14
W 2021 r. Fabryka Broni "Łucznik" w Radomiu wyprodukowała kolejne kilkanaście tysięcy karabinków MSBS GROT dla polskiego wojska, a na rynku amerykańskim odnotowała ponad 300-procentowy wzrost sprzedaży swoich produktów - poinformowała fabryka, podsumowując mijający rok.
Beryl M762
Beryl M762 Foto: Fabryka Broni Łucznik Radom

W komunikacie prasowym przesłanym w środę mediom podkreślono, że w trudnym z powodu pandemii 2021 r., działalność radomskiej fabryki skoncentrowana była przede wszystkim na realizacji bieżących kontraktów z głównymi partnerami oraz działaniach mających na celu dalszą ekspansję zagraniczną.

- W 2021 roku Fabryka Broni dostarczyła Siłom Zbrojnym RP kolejnych kilkanaście tysięcy zestawów karabinków MSBS GROT. Dodatkowo na rynek cywilny trafiły karabinki MSBS GROT S z lufą 14 i 10 cali, zespoły lufy 14,5 cala kal. 223 Rem do karabinka MSBS GROT w wersji cywilnej - poinformował, cytowany w komunikacie prasowym, członek zarządu "Łucznika" Maciej Borecki. Dodał, że z kolei pistolety VIS 100 M1 doczekały się nowych wersji kolorystycznych, a sprzedaż tej broni przerosła wszelkie oczekiwania producenta.

Spółka świadczyła też usługi zewnętrzne z wykorzystaniem posiadanych technologii. W 2021 roku rozszerzyła ofertę świadczonych usług z zakresu obróbki metali dla podmiotów na rynku cywilnym, co – jak podkreślił zarząd fabryki - pozytywnie wpłynęło na dywersyfikację źródeł jej przychodów.

"Łucznik" na rynku USA

W 2021 r. wyroby "Łucznika" dobrze sprzedawały się na rynku amerykańskim. W ciągu roku spółka odnotowała tam ponad 300-procentowy wzrost sprzedaży. Na początku roku na rynek amerykański trafiły specjalne wersje karabinków z rodziny BERYL. Jak podała fabryka, karabinki 223 S BERYL M1, MINI BERYL PISTOL oraz BERYL S 762 M1 sprzedawały się w ciągu kilkunastu minut od pojawienia się w sklepach amerykańskich partnerów spółki.

Zdaniem członka zarządu Fabryki Broni Seweryna Figurskiego, rynek USA jest bardzo perspektywiczny dla Łucznika. - Nasze sportowe wersje pistoletów i karabinków z rodziny BERYL znalazły uznanie w Stanach Zjednoczonych i rozchodzą się błyskawicznie. Jesteśmy przekonani, że podobny sukces odniesie w przyszłości rodzina karabinków MSBS GROT, która może stać się wizytówką naszej marki za oceanem - powiedział Figurski.

Współpraca z ośrodkami naukowymi 

W 2021 r. "Łucznik" nawiązał też współpracę w zakresie m.in. prowadzenia prac badawczo-rozwojowych z uczelniami wyższymi - Politechniką Warszawską i Wojskową Akademią Techniczną im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie.

Według prezesa zarządu Fabryki Broni Wojciecha Arndta, dzięki postawieniu na rozwój i współpracę z ośrodkami naukowymi, dziś fabryka może się pochwalić produkcją jednych z najnowocześniejszych modułowych systemów broni strzeleckiej, a także cały czas udoskonalać konstrukcje i sam proces produkcyjny.

Rok pełen wyzwań

Do swoich tegorocznych sukcesów "Łucznik" zaliczył także nagrodę specjalną Ministra Obrony Narodowej za pistolet VIS 100, który fabryka otrzymała w trakcie Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach. Broń w całości została zaprojektowana w radomskim zakładzie.

- Mijający rok to rok pełen wyzwań i zmian w Fabryce Broni, ale wyzwania mają to do siebie, że rodzą szanse, a szanse można przekuć w sukces. A mijający rok, dzięki wspaniałemu zespołowi fabryki, możemy śmiało zaliczyć do tych najlepszych - podsumował prezes Arndt.

Czytaj także:

jbt

Zobacz także

Zobacz także

X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem