Gigantyczne nakłady samorządów na promocję. Warszawa ma wydać ponad 41 mln zł

2023-02-27, 20:09

Gigantyczne nakłady samorządów na promocję. Warszawa ma wydać ponad 41 mln zł
Warszawa jest wśród samorządów-rekordzistów, jeśli chodzi o środki wydawane na promocję i reklamę. Foto: ArtMediaFactory/ Shutterstock

Portal wPolityce.pl informuje o wydatkach przeznaczanych przez samorządy na działania promocyjne. "Ręce zacierają zaprzyjaźnione z lokalną władzą media, spółki i kontrahenci, którzy działają na tym rynku od lat. Szokuje jednak wzrost sum przeznaczanych przez prezydentów niektórych miast na promocję i reklamę". Zdaniem portalu Warszawa może wydać ponad 41 mln zł. W czołówce są Gdańsk, Kraków i Katowice.

"Rządzona przez Rafała Trzaskowskiego Warszawa zamierza wydać [na promocję i reklamę - red.] w tym roku 30 199 008 zł. W 2022 roku przeznaczyła na ten cel 24 594 248 zł. Włączając w to jednak koszta poszczególnych dzielnic (ratuszów) otrzymujemy ogromną sumę 41 530 866 zł. To ponad 7,3 mln więcej niż w 2022 roku" - podaje portal wPolityce.pl.

Miasta wydają majątek na promocję

Portal zaznacza, że na podium znajduje się też Gdańsk, którym rządzi Aleksandra Dulkiewicz. "W 2023 roku pani prezydent zakupi usługi i dobra w tym segmencie na kwotę 32 460 345 złotych. To o ponad 600 tysięcy więcej niż zakładano w roku 2022" - czytamy.

"Kolejnym rekordzistą jest katowicki magistrat. Największe miasto aglomeracji śląskiej przeznaczyć chce na promocję 21 609 792 zł. Tu widać zmianę w stosunku do roku 2022, kiedy planowano wydać ponad 25 mln zł" - podaje wPolityce.pl i zaznacza, że "ogromny wzrost w wydatkach na promocję i reklamę" widać też w Krakowie. "W 2022 roku przeznaczono na ten cel 11 452 363 zł. Tymczasem w tym roku dawna stolica Polski może wydać nawet 29 989 100 zł. To wzrost o ponad 18,5 mln zł" - napisano.

"Dziwią też koszta w Łodzi, której prezydent Hanna Zdanowska wciąż narzeka na braki w miejskim skarbcu. Wprawdzie są o kilka milionów złotych niższe niż w 2022 roku, ale w budżecie na ten rok zapisano je w kwocie 5 634 671 zł. Z kolei Poznań zamierza wydać na ten sam cel, w tym roku 7 036 345 zł. To wzrost o ponad 1,9 mln zł w stosunku do zapisów budżetu na 2022 rok" - wskazano.

Według wPolityce.pl Wrocław na promocję i reklamę chce wydać 5 579 098 zł, czyli o ponad 3,5 mln zł mniej niż planowano w roku 2022. Z kolei Białystok chce wydać 3 857 000 zł, czyli o ponad 360 tys. zł więcej niż w roku 2022.

Czytaj również:

PAP/jmo

Polecane

Wróć do strony głównej