Polskie Radio inwestuje w podcasty. Paweł Majcher: chcemy być tam, gdzie są nasi słuchacze
- Radia w Polsce słucha około 20 milionów ludzi, podcastów słucha około 10 milionów ludzi. To wielki handicap dla Polskiego Radia, jesteśmy królestwem podcastów, mamy do tego kompetencje, dziennikarzy, pieniądze od państwa. Naszym obowiązkiem jest to, żeby robić podcasty i żeby publikować je szeroko, tak, aby każdy miał do nich dostęp - mówił w radiowej Jedynce redaktor naczelny Polskiego Radia Paweł Majcher. Gośćmi byli również Karolina Korwin-Piotrowska i Bartosz Węglarczyk (portal Onet.pl), którzy wzięli udział w specjalnej audycji "Podsumowanie Roku - Media i Stulecie Polskiego Radia".
2025-01-01, 20:23
Paweł Majcher przypominał o misji Polskiego Radia i roli mediów publicznych. Jak stwierdził, ważna jest ich dostępność i podążanie za słuchaczem. - Wszędzie tam, gdzie jest odbiorca, w każdym miejscu i czasie, w którym chce nas słuchać - taka jest idea mediów publicznych i idea nowego Polskiego Radia. Chcemy wejść w 100. rocznicę Polskiego Radia z nowym cyfrowym radiem, chcemy dotrzeć do nowych odbiorców, słuchaczy, tam, gdzie oni są - zaznaczył redaktor naczelny Polskiego Radia.
"Bogactwo archiwów Polskiego Radia"
Polskie Radio ma w planach nowe produkcje podcastowe, które będą pojawiać się na radiowych antenach oraz w internecie już w najbliższych miesiącach. - Chcemy być wszędzie tam, gdzie są nasi słuchacze, na platformach podcastowych. Chcemy, aby nasi słuchacze mogli nas znaleźć tam, gdzie codziennie słuchają swojej muzyki, niekończenie radia linearnego, ale różnych platform. Mówimy tu o Spotify, rozmawiamy z Onet Audio, Audioteką, innymi portalami. Sami stworzymy nowy hub audycji i podcastów, który wystartuje w lutym lub marcu. Tam chcemy pokazać wielkie bogactwo Polskiego Radia, które jest na bieżąco, ale również audycje z archiwum - mówił Paweł Majcher.
Posłuchaj
"Ludzie chcą słuchać przystępnie przekazywanej wiedzy"
W mediach komercyjnych jest zazwyczaj niewiele czasu na rozmowę z gośćmi w studiu - zwróciła uwagę Karolina Korwin-Piotrowska. - Podcast daje możliwość posłuchania tego, jak ludzie ze sobą rozmawiają przez kilkadziesiąt minut. Dlatego jest tak ogromna popularność podcastów na całym świecie, gdzie ludzie po prostu gadają, ale też jest masa bardzo dobrych naukowych i edukacyjnych podcastów, które mają niesamowite zasięgi, co pokazuje, że ludzie chcą słuchać przystępnie przekazywanej wiedzy […]. Przy bardzo podzielonym i zatomizowanym społeczeństwie i mediach, podcast jest miejscem, które bardziej łączy niż dzieli - podkreślała.
"Kluczem osobowość prowadzących"
Podcasty często słuchane są w podróży, w drodze do pracy, w komunikacji miejskiej, zwracał uwagę Bartosz Węglarczyk, a możliwość powrotu do odtwarzania w dowolnym momencie, to ich niewątpliwa zaleta. - To jest na pewno przyszłość i coś, w co media na pewno będą inwestować. W podcastach kluczowi są oczywiście prowadzący, to muszą być osobowości […]. Jeżeli nie przecina się tego reklamami, tylko daje się ludziom spokojnie porozmawiać ze sobą, i to jest naprawdę rozmowa, a nie odczytywanie pytań z kartki, a do tego jest dobry prowadzący, to działa - zapewniał.
REKLAMA
O kondycji i przyszłości mediów rozmawiano w ramach audycji "Podsumowanie Roku - Media i Stulecie Polskiego Radia".
***
Prowadził: Daniel Wydrych
Goście: Paweł Majcher, Karolina Korwin-Piotrowska, Bartosz Węglarczyk
Data emisji: 01.01.2025
Godzina emisji: 17.12
REKLAMA