Opłata recyklingowa w Biedronce. Wyjaśniamy, o co chodzi
Od stycznia 2025 roku Biedronka wprowadziła opłatę recyklingową za reklamówki "zrywki", jeśli są one używane niezgodnie z przeznaczeniem. Klienci zapłacą 25 groszy za sztukę w przypadku wykorzystania ich do produktów z własnym opakowaniem. Opłata wynika z przepisów i wspiera ochronę środowiska.
2025-01-05, 11:29
Biedronka i nowa opłata. W sklepach pojawiły się informacje dla klientów
W sklepach sieci Biedronka od nowego roku pojawiły się kartki z informacjami, że za reklamówki "zrywki", które dostępne są m.in. na dziale z pieczywem czy owocami i warzywami, trzeba będzie zapłacić 25 groszy. Opłata naliczana będzie przy kasie w przypadku użycia "zrywek" do produktów posiadających własne opakowanie lub z kategorii "non food".
Reklamówki pozostaną darmowe przy pakowaniu produktów sprzedawanych luzem, takich jak owoce, warzywa, pieczywo, cukierki, bakalie, mięso czy ryby.
Nowa opłata w Biedronce za tzw. zrywki
Biedronka podkreśla, że zmiana wynika z ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. A środki z opłat recyklingowych są przekazywane do urzędów marszałkowskich i nie stanowią przychodu sieci. Decyzja ma na celu ograniczenie zużycia plastiku i wsparcie działań proekologicznych.
Biedronka promuje wielorazowe woreczki na owoce i warzywa jako bardziej przyjazną środowisku alternatywę. W sklepach można kupić zestaw dwóch woreczków za 2,99 zł. Mają one dodatkową zaletę – wentylację, która pomaga utrzymać świeżość produktów - czytamy w oświadczeniu Biedronki.
REKLAMA
Obowiązek związany z opłatą recyklingową nakładają przepisy Unii Europejskiej. Kontrolę sklepów przeprowadza Inspekcja Handlowa. Kara za niepobieranie opłaty może wynosić od 500 zł do nawet 20 tys. zł.
Czytaj także:
- Biedronka i Lidl chwalą się świątecznymi prezentami dla pracowników. Mikołaj jest hojny
- Biedronka na celowniku aktywistów. Poszło o promocję piwa
Źródła: money.pl/interia.pl/mg
REKLAMA