Minister infrastruktury o znaczeniu przekopu Mierzei Wiślanej: wielkie projekty komunikacyjne wymagają wizji i odwagi
- Wielkie projekty komunikacyjne wymagają wizji i odwagi, żeby nie pytać nikogo poza granicami naszego kraju, bo jesteśmy narodem suwerennym - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas uroczystości oficjalnego otwarcia kanału przez Mierzeję Wiślaną.
2022-09-17, 15:00
Transmisja wideo i relacje z uroczystego otwarcia przejścia z Zalewu Wiślanego na Morze Bałtyckie dostępne są w naszych mediach społecznościowych oraz na www.PolskieRadio24.pl.
Jak mówił szef resortu infrastruktury, Polacy to ludzie ambitni, naród pracowity i z wizją. - Wielkie projekty komunikacyjne wymagają wizji i odwagi, żeby te wizje realizować, wymagają odwagi, żeby podejmować decyzje, które niosą za sobą skutek finansowy. Trzeba wielkiej odwagi, żeby nie pytać nikogo poza granicami naszego kraju, na wschodzie i na zachodzie, czy wolno nam realizować tę inwestycję, bo jesteśmy narodem suwerennym - podkreślił.
Dodał, że nic nie dzieje się samo. - Za tymi wizjami idą ludzie. (...) to ludzie Prawa i Sprawiedliwości - wskazał.
"Za tym idą setki miejsc pracy, za tym idzie rozwój"
Przypomniał, że wielkie inwestycje to nie tylko Via Carpatia, Via Baltica, tunel w Świnoujściu czy autostrada A1, ale szczególnie inwestycje bliskie mieszkańcom - małe, bezpieczne drogi gminne i powiatowe. - Za tym idą setki miejsc pracy, za tym idzie rozwój - powiedział. - Komunikacyjnie i transportowo musimy się rozwijać, bo za tym idzie rozwój kraju - zaznaczył minister Adamczyk.
Szef resortu infrastruktury podziękował w sobotę wszystkim decydentom oraz wszystkim specjalistom, inżynierom i budowniczym, którzy brali udział w budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną.
REKLAMA
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany to nieco ponad 10 km, na rzece Elbląg – także ponad 10 km, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.
Posłuchaj
Szef resortu infrastruktury wymienił też inne projekty realizowane przez rząd Prawa i Sprawiedliwości (IAR) 0:31
Dodaj do playlisty
Czytaj także:
- Przekop Mierzei Wiślanej. Kierownik budowy: największym wyzwaniem była logistyka tego zadania
- TYLKO U NAS | Port w Elblągu minihubem kontenerowym? Przekop przez Mierzeję Wiślaną szansą dla regionu
- TYLKO U NAS | Przekop Mierzei Wiślanej. Bosman z Nowej Pasłęki: mógłbym zapytać warszawiaków, po co im obwodnica południowa
REKLAMA