more_horiz
Wiadomości

KIM publikuje wyniki badań słuchalności. Krzysztof Czabański: silna pozycja publicznej radiofonii

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2022 19:02
Krajowy Instytut Mediów opublikował badania pokazujące, że audycji Polskiego Radia słucha 20 procent badanych Polaków. Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański powiedział IAR, że te wyniki pokazują bardzo silną pozycję radiofonii publicznej.
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański odniósł się do wyników badań słuchalności Polskiego Radia
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański odniósł się do wyników badań słuchalności Polskiego RadiaFoto: Polskie Radio/Jakub Szymczuk

Krzysztof Czabański podkreślił, że w rzeczywistości słuchalność jest wyższa, bo należy pamiętać także o regionalnych stacjach Polskiego Radia, których udział w przeliczeniu na słuchalność ogólnopolską waha się w granicach 7 procent, czyli można powiedzieć, że co czwarty słuchacz radia w Polsce to jest słuchacz Polskiego Radia.

Badania Krajowego Instytutu Mediów. "Bardzo ważne informacje dla kształtowania oferty programowej"

Jak zaznaczył przewodniczący Rady Mediów Narodowych, badania te wpłyną nie tylko na nadawcę publicznego, lecz także na nadawców komercyjnych.

- Jest nadzieja, że stacje radiowe, nie tylko radiofonii publicznej, ale wszystkie stacje radiowe, podobnie jak stacje telewizyjne, które w tej chwili mogą to robić, mogą codziennie dostawać informacje, jak są słuchane poszczególne audycje. Mogą się dowiedzieć, kiedy słuchacze wyłączają radio, czy zmieniają program, a kiedy włączają i poszukują swojego programu. To są bardzo ważne informacje dla kształtowania oferty programowej. Myślę, że wszyscy będą z tego zadowoleni - powiedział Krzysztof Czabański.

Posłuchaj
00:30 12076228_1.mp3 Krzysztof Czabański o badaniach Krajowego Instytutu Mediów (IAR) 

Krzysztof Czabański: radiowcy będą wiedzieli, co interesuje słuchacza

Przewodniczący Mediów Narodowych dodał, że taki rodzaj badań ma znaczenie zarówno dla nadawców, jak i odbiorców. - Radiowcy będą mieli odzew i będą wiedzieli, co z ich propozycji trafia do słuchacza, przekonuje go, interesuje. No i sami słuchacze, bo będą w efekcie dostawali lepszą ofertę i to dotyczy także stacji komercyjnych, nie tylko radiofonii publicznej - powiedział Krzysztof Czabański.

Przewodniczący Rady Mediów Narodowych zaznaczył, że wyniki badań mogą też wprowadzić korekty w podziale pieniędzy na reklamę w medium radiowym.

Posłuchaj
00:18 12076228_2.mp3 Krzysztof Czabański: radiowcy będą mieli odzew i będą wiedzieli, co z ich propozycji trafia do słuchacza (IAR) 

Czytaj także:

Polskie Radio ma 20 proc. udziału w rynku słuchalności Polskie Radio ma 20 proc. udziału w rynku słuchalności

ms/IAR

Zobacz także

Zobacz także