Polscy turyści z Rodos powrócili do kraju. "Kapitan i załoga przepraszali nas"

2023-07-26, 05:15

Po ponad dobie oczekiwania grupa polskich turystów wróciła z Rodos. Foto: PAP/Marcin Obara

Ponad doba oczekiwania na samolot i powrót do Polski z ogarniętej pożarami greckiej wyspy. Tak dla około 180 turystów wyglądał koniec urlopu na wyspie Rodos. Ostatecznie samolot linii Enter Air wylądował na warszawskim Lotnisku Chopina we wtorek krótko przed północą.

Wśród pasażerów był Aleksander Pszoniak, reporter Informacyjnej Agencji Radiowej. Jak podkreślał, ruch lotniczy na Rodos odbywa się normalnie, choć lokalne lotnisko jest zatłoczone.

"Mur ciszy informacyjnej"

- To było dla nas jedno z najbardziej przykrych zaskoczeń, że samolotu nie było, a my nie potrafiliśmy i nie mogliśmy przebić takiego muru ciszy informacyjnej, żeby ktoś cokolwiek nam powiedział, żeby wyszedł przed te dwieście osób, które koczowały na lotnisku, i uczciwie powiedział. Gdy lecieliśmy samolotem, kapitan i załoga przepraszali nas, mówili, że mamy prawo do rekompensaty - relacjonował.

Nasz redakcyjny kolega, podobnie jak inni podróżujący samolotem linii Enter Air, zamierza złożyć reklamację.

- Sprawa jest oczywista, lot był spóźniony 29 godzin, jedną noc spędziliśmy na lotnisku. Dopiero wczoraj w ciągu dnia touroperator zorganizował nam na kilka godzin hotel. Więc na tym lotnisku spędziliśmy zdecydowanie za dużo czasu. Zobaczymy - powiedział Aleksander Pszoniak.

Posłuchaj

Do Polski wrócili turyści, którzy utknęli na ogarniętej pożarami wyspie Rodos (IAR) 0:53
Dodaj do playlisty

Katastrofalne pożary

W trwających od tygodnia pożarach na Rodos spłonęło około 10 proc. terytorium wyspy. Niszczycielski żywioł doświadcza również inne greckie wyspy, a także kontynentalną część kraju, gdzie w pomoc zaangażowani są polscy strażacy.

Na dziś greckie władze prognozują wystąpienie "ekstremalnego ryzyka" związanego z pożarami w 6 na 13 regionów kraju. Do tej pory zginęły trzy osoby, w tym dwóch pilotów samolotu gaśniczego, który rozbił się wczoraj na wyspie Eubea.