Inwestycje w nowe technologie to sposób na zapaść w lotnictwie. Horała o budowie CPK

2020-09-08, 19:30

Inwestycje w nowe technologie to sposób na zapaść w lotnictwie. Horała o budowie CPK
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.Foto: CPK

W 2023 r. pierwsze wbicie łopaty, a w 2027 r – pierwsze loty z Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nie odpuszczamy – zadeklarował we wtorek w Karpaczu wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.

Zdaniem Marcina Horały koronawirus stworzył bardzo trudne warunki dla branży lotniczej, ale jednocześnie dają one szansę na rozwój.

– Gdybyśmy takiego programu inwestycyjnego jak Centralny Port Komunikacyjny w Polsce nie mieli, to z powodu kryzysu jakiś program trzeba by było wymyślić. To jest ten moment na CPK – mówił. Jak wskazał, epidemia koronawirusa na program budowy CPK może mieć pozytywny wpływ. W jego ocenie, inwestycje "generalnie" lepiej prowadzi się w czasie spowolnienia gospodarczego, bo łatwiej jest wtedy znaleźć wykonawców i ceny są niższe.

Powiązany Artykuł

cpk 1200.jpg
Program inwestycyjny CPK to 95 tys. miejsc pracy

COVID-19 zabija branżę lotniczą

Wiceszef resortu infrastruktury nie obawia się, że z powodu koronawirusa ludzie przestaną latać.

– Wszyscy eksperci rynku lotniczego prognozują, że ruch lotniczy wróci, są jednak różnice co do tego, kiedy to nastąpi. Większość prognoz mówi o powrocie ruchu do poziomu z 2019 roku w latach 2023-2024 – powiedział.

Według szefa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Janusza Janiszewskiego COVID-19 zabija gospodarkę i branżę lotniczą.

– Nasz sposób na zapaść w lotnictwie to inwestycje w nowe technologie. Dzięki nim chcemy wyjść z tego bezprecedensowego kryzysu zwycięsko – podkreślił.

Z kolei prezes Kraków Airport Radosław Włoszek wskazał, że CPK będzie kołem zamachowym dla gospodarki. Jednocześnie podkreślił rolę i znaczenie portów regionalnych, które z powodu koronawirusa przeżywają problemy finansowe.

– Porty regionalne mają trudne dziś zadanie, ponieważ muszą dokonać korekt założeń budżetów. Są to dla nich wyzwania – ocenił.

Powiązany Artykuł

cpk 22.jpg
Budowa CPK. Rząd przygotowuje program inwestycyjny

Strategiczny dla interesów kraju

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie.

CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa, zaliczając się do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju. Zgodnie z zapowiedziami sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.

 

PolskieRadio24.pl/PAP/DoS

 

Polecane

Wróć do strony głównej