Prezes PKN Orlen o kupnie grupy Polska Press: tak robią duże koncerny na całym świecie
- Musimy lokować swoje produkty poprzez media. Tak robią duże koncerny na całym świecie. Pragnę zaznaczyć, że to nic dziwnego, gdyż Renault również kupiło grupę mediową we Francji - powiedział w Polskim Radiu 24 Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
2020-12-07, 18:59
PKN Orlen przejmuje jedną z największych grup wydawniczych w naszym kraju - Polska Press. "Akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi Koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty" - napisano w przesłanym IAR komunikacie.
Posłuchaj
Powiązany Artykuł
![obajtek 1200 (2).jpg](http://static.prsa.pl/images/3ff9d425-3d82-4f75-bec2-541a210e0d16.jpg)
PKN Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press. "Zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników"
"Musimy lokować swoje produkty poprzez media"
Prezes spółki Daniel Obajtek odpowiadając na pytanie o powód transakcji, podkreślił, że "to jest biznes". - Nie tylko przyjęliśmy grupę Ruch, ale również budujemy swój dom mediowy Sigma BIS - podkreślił. - Mając swoje media, możemy tam również lokować swoje produkty - zaznaczył.
- Musimy lokować swoje produkty poprzez media. Tak robią duże koncerny na całym świecie. Pragnę zaznaczyć, że to nic dziwnego, gdyż Renault również kupiło grupę mediową we Francji - dodał prezes Orlenu.
REKLAMA
"Usługi na miarę"
Gość PR24 podkreślił, że "Orlen rozwija sprzedaż detaliczną, kupił ruch, wchodzi w formaty pozapaliwowe, musi mieć również nośniki w tym zakresie". Mówiąc o zasięgu mediów wydawanych przez grupę Polska Press, prezes Orlenu podkreślił, że są one "wspaniałym nośnikiem dotarcia do klienta".
- Nośniki mediowe są po to, by robić biznes, by docierać do klientów, by szyć usługi na miarę tych klientów i poznać ich oczekiwania - tłumaczył szef spółki Skarbu Państwa.
"Wszystko jest analizowane, musi się zapinać biznesowo"
Pojawiają się pytania o opłacalność inwestycji. Daniel Obajtek stwierdził, że takie wątpliwości go dziwią, a podobne kwestie nie są podnoszone "jeżeli obcy kapitał kupuje jakiekolwiek media czy firmy w Polsce".
REKLAMA
- Nie robimy takich transakcji na zasadzie "widzimisię prezesa Orlenu"- stwierdził gość PR24. Zaznaczył, że "wszystko jest analizowane, wyceniane". - Musi się "zapinać" biznesowo, byśmy mogli podjąć takie korporacyjne decyzje - mówił Daniel Obajtek.
Więcej w nagraniu.
Audycja: "Temat dnia/ Gość PR 24"
Prowadzący: Piotr Wąż
Gość: Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen
Data emisji: 7.12.2020
Godzina emisji: 18.50
Polskie Radio 24/ms, IAR
REKLAMA
REKLAMA