X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Joanna Lichocka: składka od reklam nie jest wymierzona przeciwko wolności mediów

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 10:19
Poseł Prawa i Sprawiedliwości Joanna Lichocka powiedziała, że w podatku od reklam nie chodzi o działania przeciwko wolności mediów. Członek Rady Mediów Narodowych podkreśliła na antenie Polskiego Radia 24, że projekt w tej sprawie jest w fazie prekonsultacji i rząd jest otwarty na dialog w tej sprawie.
Joanna Lichocka, Prawo i Sprawiedliwość
Joanna Lichocka, Prawo i SprawiedliwośćFoto: Magdalena Piejko

Do 16 lutego wszystkie podmioty, które są zainteresowane, mogą zgłaszać swoje uwagi i propozycje.

czarne media pap 1200 .jpg
Akcja "Media bez wyboru". Dr Hanna Karp: być może wiele hałasu jest o nic

Joanna Lichocka podkreśliła, że składka nie będzie miała wpływu na wolność mediów i prezentowane przez nie treści. Wskazała, że nie dotknie ona małych, lokalnych mediów. - Składka od reklamy internetowej dotknie jedynie duże koncerny, które osiągają gigantyczne zyski z tytułu reklam. Składka od reklamy konwencjonalnej obciąży tylko największych graczy na rynku prasy tradycyjnej - wyjaśniła Joanna Lichocka.

Posłuchaj
00:29 media-lichocka .mp3 Joanna Lichocka: w podatku od reklam nie chodzi o działania przeciwko mediom (IAR)

 

Zakresem składki mają być objęci giganci cyfrowi, których globalne przychody sięgają około 750 milionów euro, a przychody z tytułu reklamy internetowej w Polsce przekraczają 22 miliony złotych. Z kolei w zakresie reklamy prasowej proponowany próg wynosi dla pojedynczego tytułu prasowego 15 milionów złotych z przychodu od działań reklamowych. Dla przykładu wpływy reklamowe powyżej 30 milionów złotych będą podlegać opłacie, która co do zasady wyniesie 6 procent.

Czytaj także:

W myśl przepisów pieniądze z opłaty od reklam miałyby trafić do NFZ - 50 procent, na Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków - 15 procent, a także Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów - 35 procent.

Podobne rozwiązania funkcjonują w innych państwach, m.in. we Francji, Austrii czy we Włoszech.

mbl


Czytaj także

"Ma to na celu zastraszenie dziennikarzy". Joanna Lichocka o pozwach Ringier Axel Springer

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2021 19:17
- Komisja kultury zajmie się sprawami dziennikarzy, którzy zostali pozwani przez Ringier Axel Springer. Skala działania tego wydawnictwa daje powód do przypuszczenia, że ma to na celu zastraszenie dziennikarzy, ograniczenie wolności słowa - powiedziała wiceszefowa komisji Joanna Lichocka (PiS).
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sellin: małe media z małymi dochodami nie będą objęte podatkiem od reklamy

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 13:33
- Podatek od reklamy ma być progresywny, tzn. małe media, posiadające małe dochody, w ogóle nie będą objęte tym podatkiem - poinformował w czwartek wiceminister kultury Jarosław Sellin. Wskazał, że będą go płacić "ci, którzy mają potężne dochody".
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Nie wykluczamy zmian w projekcie". Sobolewski o podatku od reklam

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 16:33
- Po konsultacjach, po rozmowach, mam nadzieję, że uda się osiągnąć kompromisowe rozwiązanie, które będzie zadowalało media. Nie wykluczamy, że będą jakieś zmiany w projekcie - mówił szef Komitetu Wykonawczego PiS Krzysztof Sobolewski pytany o projekt dot. opłaty od reklam.
rozwiń zwiń