Polskie Radio jest w czołówce

Medioznawca profesor Stanisław Jędrzejewski ocenił, że Polskie Radio jest jednym z wiodących nadawców internetowych.

2011-01-14, 09:53

Polskie Radio jest w czołówce

Posłuchaj

Stanisław Jędrzejewski o Polskim Radiu
+
Dodaj do playlisty

Stanisław Jędrzejewski podkreślił, że radio czeka nieuchronna cyfryzacja. Ekspert zwrócił uwagę, że przejście na technikę cyfrową zlikwiduje problem ograniczonego widma częstotliwości, otwierając przed nadawcami nowe możliwości usług on-line.

- Polskie Radio, uruchamiając kilkadziesiąt programów internetowych, cały bukiet programów internetowych, słownych i muzycznych, jest w czołówce Europejskiej - twierdzi profesor Jędrzejewski. 

Abonament wciąż najważniejszy

Były członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, który był gościem Sygnałów Dnia, zwrócił uwagę, że abonament wciaż jest najważniejszym źródłem utrzymywania mediów publicznych w Europie. - Dzieje się tak mimo bardzo silnej konkurencji i sprzeciwów przedstawicieli mediów prywatnych - podkreśla.

Jak tłumaczy Jędrzejewski, średnio abonament stanowi 60 procent dochodów mediów publicznych w krajach europejskich. Trzy kraje - Portugalia, Belgia i Holandia - zastąpiły abonament subsydiami rządowymi. Jednak Portugalia nie zrezygnowała z niewielkiej opłaty audiowizualnej, która obowiązuje wszystkich.

Medioznawca podkreślił, że w Polsce największym problemem przy ściąganiu abonamentu nie są wcale odbiorcy indywidualni. Najtrudniej walczyć z tymi, którzy w ogóle nie zarejestrowali swych odbiorników. Zdaniem Stanisława Jędrzejewskiego chodzi przede wszystkim o firmy.

Gość Polskiego Radia zwrócił uwagę, że Unia Europejska dąży do tego, by doprowadzić do zwykłej konkurencji między mediami publicznymi i prywatnymi w krajach członkowskich. Zdaniem Stanisława Jędrzejewskiego mimo sprzeciwu Europejskiej Unii Nadawców można się spodziewać, że prędzej czy później do tego dojdzie.

Konferencja w BUW-ie

O przyszłości mediów publicznych w Polsce dyskutowali dzisiaj eksperci, dziennikarze, naukowcy i szefowie mediów publicznych i prywatnych. Jednym z tematów konferencji była też sprawa finansowania mediów. Ogólnopolską konferencję na Uniwersytecie Warszawskim zorganizował  Związek Pracodawców Mediów Publicznych oraz Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Telewizja Polska, Polskie Radio i Radio Dla Ciebie.

kk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej