Polska w pęknięciach, czyli jak tracimy miliony

Łącznik z autostradą A2 przy granicy z Niemcami popękał siedem miesięcy po remoncie, który kosztował blisko 17 milionów złotych - ujawnia "Dziennik Gazeta Prawna".

2012-04-24, 06:12

Polska w pęknięciach, czyli jak tracimy miliony

Na mniej niż 50 dni przed Euro 2012 mamy kolejną drogową kompromitację - czytamy w gazecie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła ponad kilometrowy odcinek krajowej dwójki od węzła drogowego Świecko do granicy 30 września ubiegłego roku. Jak dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna", w nowej nawierzchni po roku pojawiły się pęknięcia i wykruszenia.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

Drogowcy boją się, że trasa nie przetrzyma najbliższej zimy. W 2013 roku niezbędny może być remont. Tymczasem Anna Jakubowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze tłumaczy gazecie, że spękania, które wystąpiły na tym odcinku, nie są usterkami. Twierdzi, że to spodziewany efekt zastosowanego rozwiązania technologicznego. - Poza tym nie wpływają negatywnie na jakość nawierzchni oraz komfort i bezpieczeństwo jazdy - zastrzega Anna Jakubowska.

"Dziennik Gazeta Prawna" wyjaśnia, że łącznik będący częścią korytarza A2 z Polski do Niemiec został wyremontowany w technologii white-topping (tzw. białej nakładki) za 16 milionów 800 tysięcy złotych. Metoda zakłada zastosowanie konwencjonalnej nakładki z betonu na starą nawierzchnię asfaltową.

REKLAMA

IAR, sm

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej