Egzamin gimnazjalny 2012. Matematyka
O godz. 10.45 rozpoczął się egzamin z matematyki. Na rozwiązanie zadań uczniowie mają 90 minut.
2012-04-25, 00:10
Wcześniej (o godz. 9) uczniowie napisali egzamin z przedmiotów przyrodniczych.
W czwartek, 26 kwietnia, gimnazjaliści napiszą     egzamin z języka obcego nowożytnego.  Do wyboru jest sześć języków: angielski, francuski, hiszpański,   niemiecki, rosyjski i włoski. Gimnazjalista może wybrać tylko ten język,   którego uczył się w gimnazjum jako przedmiotu obowiązkowego na  poziomie podstawowym lub (w przypadku kontynuacji nauki) na poziomie  rozszerzonym.
We wtorek gimnazjaliści napisali egzamin z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz z języka polskiego.
Egzamin gimnazjalny z historii i wiedzy o społeczeństwie - ARKUSZE>>>
Odpowiedzi do egzaminu gimnazjalnego z historii i wiedzy o społeczeństwie>>>
Egzamin gimnazjalny z języka polskiego - ARKUSZE>>>
Odpowiedzi do egzaminu gimnazjalnego z języka polskiego>>>
Zmiany w organizacji egzaminów i punktacji  
 Od  2012 roku w ramach dwóch bloków - humanistycznego i   matematyczno-przyrodniczego - uczeń zdaje nie dwa, ale cztery egzaminy.   Blok humanistyczny podzielono bowiem na egzamin z historii i   społeczeństwa oraz egzamin z języka polskiego. Blok   matematyczno-przyrodniczy podzielono z kolei na egzamin z przedmiotów   przyrodniczych i egzamin z matematyki. Również egzamin z języka obcego   nowożytnego podzielono - na dwa poziomy: podstawowy i rozszerzony.   
Więcej informacji o egzaminach gimnazjalnych 2012>>>
 Nie zmieniła się główna zasada: przystąpienie do egzaminu jest   warunkiem ukończenia gimnazjum, ale nie można go nie zdać. Jednak wynik -      podawany w procentach i centylach*  - będzie miał  decydujące znaczenie w procesie rekrutacji do szkoły ponadgimnazjalnej.    Każdy zdający otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach swojego   egzaminu. Wyniki egzaminacyjne są ostateczne i nie mogą być podważone na   drodze sądowej.   
 * Wynik centylowy to odsetek liczby   gimnazjalistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z   danego zakresu wynik taki sam lub niższy niż zdający. Na przykład   zdający, którego wynik centylowy w zakresie matematyki wynosi 85, dowie   się, że 85 proc. wszystkich gimnazjalistów uzyskało za zadania   matematyczne wynik taki sam jak on lub niższy, a 15 proc. gimnazjalistów   uzyskało wynik wyższy.
CKE, kk