Egzamin gimnazjalny 2012. Matematyka - pytania
Uczniowie trzeciej klasy gimnazjum egzamin z matematyki mają już za sobą. Z nami podzielili się wrażeniami.
2012-04-25, 12:58
Posłuchaj
Uczniowie gimnazjum nr 2 w Warszawie zgodnie przyznają, że najtrudniejsze było  ostatnie zadanie, w którym musieli obliczyć pole trapezu.
- Nie zrobiłem tego zadania, nie pamiętałem wzoru - przyznaje gimnazjalista, z którym rozmawiał nasz reporter. - Nie chciało mi się obliczać pierwiastka ze 166 - dodaje jego kolega.
Uczniowie musieli też udowodnić, że podany trójkąt jest równoboczny oraz obliczyć ile kosztowała glazura przed przeceną.
O godz. 9 uczniowie zmierzyli się z egzaminem z przedmiotów przyrodniczych. We wtorek gimnazjaliści napisali egzamin z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz z języka polskiego.
Egzamin gimnazjalny z historii i wiedzy o społeczeństwie - ARKUSZE>>>
Odpowiedzi do egzaminu gimnazjalnego z historii i wiedzy o społeczeństwie>>>
Egzamin gimnazjalny z języka polskiego - ARKUSZE>>>
Odpowiedzi do egzaminu gimnazjalnego z języka polskiego>>>
Zmiany w organizacji egzaminów i punktacji  
 Od   2012 roku w ramach dwóch bloków - humanistycznego i    matematyczno-przyrodniczego - uczeń zdaje nie dwa, ale cztery egzaminy.    Blok humanistyczny podzielono bowiem na egzamin z historii i    społeczeństwa oraz egzamin z języka polskiego. Blok    matematyczno-przyrodniczy podzielono z kolei na egzamin z przedmiotów    przyrodniczych i egzamin z matematyki. Również egzamin z języka obcego    nowożytnego podzielono - na dwa poziomy: podstawowy i rozszerzony.   
Więcej informacji o egzaminach gimnazjalnych 2012>>>
 Nie zmieniła się główna zasada: przystąpienie do egzaminu jest    warunkiem ukończenia gimnazjum, ale nie można go nie zdać. Jednak wynik -       podawany w procentach i centylach*  - będzie miał   decydujące znaczenie w procesie rekrutacji do szkoły  ponadgimnazjalnej.    Każdy zdający otrzyma zaświadczenie o  szczegółowych wynikach swojego   egzaminu. Wyniki egzaminacyjne są  ostateczne i nie mogą być podważone na   drodze sądowej.   
 * Wynik  centylowy to odsetek liczby   gimnazjalistów (zaokrąglony do liczby  całkowitej), którzy uzyskali z   danego zakresu wynik taki sam lub  niższy niż zdający. Na przykład   zdający, którego wynik centylowy w  zakresie matematyki wynosi 85, dowie   się, że 85 proc. wszystkich  gimnazjalistów uzyskało za zadania   matematyczne wynik taki sam jak on  lub niższy, a 15 proc. gimnazjalistów   uzyskało wynik wyższy.
IAR,CKE, kk