Polski Facebook żyje Euro. 95 proc. treści dotyczy piłki

Aż 95 procent treści na profilach największych polskich marek i portali na FB dotyczy polskiej reprezentacji i w ogóle Euro 2012 – wynika z badań. A Internautom wcale nie dość.

2012-06-15, 12:13

Polski Facebook żyje Euro. 95 proc. treści dotyczy piłki

Posłuchaj

Biało-czerwony sztandar pojawi się zatem w sobotę na trybunie wrocławskiego Stadionu Miejskiego. O szczegółach Tomasz Zimoch:
+
Dodaj do playlisty

Wyniki pochodzą z badań Sotrendera, mechanizmu badań efektywności marketingu w mediach społecznościowych. Przebadano najpopularniejsze wpisy z profili polskich firm i marek, a wśród 100 mających największy odzew wśród internautów jedynie 5 nie dotyczyło piłki nożnej.

Zobacz serwis Polskiego Radia na Euro 2012>>>

Post o treści „Chłopaki! Dziś wszyscy jesteśmy z Wami!” udostępniony na profilu jednego z operatorów komórkowych polubiło ponad 15,5 tysiąca internautów, a udostępniło ponad 61 tysięcy.

Najpopularniejsza wiadomość nie związana ze sportem dotyczyła zatrzymania Kory Jackowskiej w związku z narkotykami znalezionymi w jej domu. Polubiło go ponad 8 tysięcy osób.

REKLAMA

Mistrzostwa Euro 2012 w Polskim Radiu>>>

- Ważne jest to, że tysiące „lajków” dobrze wpływa na Edge Rank, czyli Facebookowy mechanizm filtrujący treści i decydujący o tym, jakie treści w ogóle dotrą do użytkowników - mówi dr Jan Zając, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego, współtwórca Sotrendera. - Nawet po zakończeniu mistrzostw będziemy jeszcze wiele razy widzieli proszenie o lubienie czy komentowanie wpisów, zwane przez niektórych +żebraniem o lajki+. Jak na razie, wydaje się to skuteczne, przynajmniej w chwilach narodowych uniesień sportowych - dodaje.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

sg

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej