Polski Facebook żyje Euro. 95 proc. treści dotyczy piłki
Aż 95 procent treści na profilach największych polskich marek i portali na FB dotyczy polskiej reprezentacji i w ogóle Euro 2012 – wynika z badań. A Internautom wcale nie dość.
2012-06-15, 12:13
Posłuchaj
Wyniki pochodzą z badań Sotrendera, mechanizmu badań efektywności marketingu w mediach społecznościowych. Przebadano najpopularniejsze wpisy z profili polskich firm i marek, a wśród 100 mających największy odzew wśród internautów jedynie 5 nie dotyczyło piłki nożnej.
Zobacz serwis Polskiego Radia na Euro 2012>>>
Post o treści „Chłopaki! Dziś wszyscy jesteśmy z Wami!” udostępniony na profilu jednego z operatorów komórkowych polubiło ponad 15,5 tysiąca internautów, a udostępniło ponad 61 tysięcy.
Najpopularniejsza wiadomość nie związana ze sportem dotyczyła zatrzymania Kory Jackowskiej w związku z narkotykami znalezionymi w jej domu. Polubiło go ponad 8 tysięcy osób.
REKLAMA
Mistrzostwa Euro 2012 w Polskim Radiu>>>
- Ważne jest to, że tysiące „lajków” dobrze wpływa na Edge Rank, czyli Facebookowy mechanizm filtrujący treści i decydujący o tym, jakie treści w ogóle dotrą do użytkowników - mówi dr Jan Zając, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego, współtwórca Sotrendera. - Nawet po zakończeniu mistrzostw będziemy jeszcze wiele razy widzieli proszenie o lubienie czy komentowanie wpisów, zwane przez niektórych +żebraniem o lajki+. Jak na razie, wydaje się to skuteczne, przynajmniej w chwilach narodowych uniesień sportowych - dodaje.
Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>
sg
REKLAMA
REKLAMA