Koncesja dla OLT Express pod lupą NIK
Kontrolerzy sprawdzą m.in., czy OLT Express złożył wszystkie wymagane prawem dokumenty oraz jak je weryfikowano w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
2012-09-05, 19:34
Linie OLT powstały w 2011 r. po przejęciu przez fundusz kapitałowy Amber Gold większościowych udziałów w dwóch polskich liniach lotniczych: OLT Jetair oraz Yes Airways. Złożył wniosek o upadłość 31 lipca.
Główny udziałowiec OLT Express, spółka Amber Gold Sp. z o.o., ogłosiła decyzję o swojej likwidacji. Prezes spółki Marcin P. został aresztowany pod zarzutami m.in. oszustwa na wielką skalę. Zanim został zatrzymany poinformował, że zainwestował w OLT Express 35 mln zł.
Kontrola NIK ma też ustalić, czy ULC ma wystarczające narzędzia do sprawdzenia wiarygodności podmiotu starającego się o koncesję oraz skutecznego egzekwowania od przewoźników stawianych im przez prawo wymogów.
- Izba skontroluje też aktywność ULC po udzieleniu koncesji OLT Express. Kontrolerzy sprawdzą, w jaki sposób ULC monitorował działalność OLT Express – powiedział prezes NIK Jacek Jezierski.
REKLAMA
ULC zapewnia, że nie ma nic do ukrycia. - Obecnie w Urzędzie trwa kontrola resortu transportu. Czekamy na kontrolerów NIK. Jeśli będą jakieś wnioski pokontrolne Izby, ULC je wcieli w życie – powiedziała rzeczniczka Urzędu, Katarzyna Krasnodębska.
tj
REKLAMA