Polacy piją coraz więcej taniego wina
Na szczęście nie chodzi o najtańsze wyroby winopodobne, tylko o prawdziwe wina gronowe w przedziale cenowym od dziesięciu do piętnastu złotych.
2013-03-05, 14:23
Posłuchaj
Elżbieta Pawłowska z Polskiej Rady Winiarstwa mówi, że przyczyną tego zjawiska jest najprawdopodobniej oszczędność Polaków. - Zmniejszają się nasze dochody i dotyka nas kryzys - mówi przedstawiciel branży.
Konsumenci kupując wino do obiadu decydują się więc coraz częściej na wino z przedziału 10-15 złotych, niż na to kosztujące powyżej 20 złotych. Ta tendencja widoczna jest wynikach sprzedaży. Polacy z roku na rok coraz chętniej piją wino. Zdaniem ekspertów wynika to między innymi z tego, że coraz więcej z nas podróżuje.
- Ludzie wyjeżdżają, zwiedzają inne kraje, spotykają się z inną kulturą czy kulinarnymi zwyczajami. To sprzyja konsumpcji win, szczególnie tych do obiadu - mówi Elżbieta Pawłowska.
Szacuje się, że przeciętny Polak wypija rocznie około sześciu litrów wina. Wlicza się w to również amatorów win owocowych. Nadal jednak daleko nam w tym względzie do krajów Europy Zachodniej.
pp/IAR