"Chronimy dzieci i młodzież - nie sprzedajemy alkoholu nieletnim". Kampania "Trzeźwa młodość"
Władze Sosnowca i Dąbrowy Górniczej rozpoczęły w poniedziałek kampanię społeczną "Trzeźwa młodość". Chcą przekonać sprzedawców, by respektowali zakaz sprzedaży alkoholu nieletnim. Specjalnie dla nich zorganizowane zostaną szkolenia, a do sklepów trafią ulotki.
2013-09-09, 15:10
Akcję rozpoczęła poniedziałkowa konferencja prasowa w Urzędzie Miejskim w Sosnowcu. Przedstawiono spot, który będzie emitowany w telewizji.
Adresatami kampanii są dorośli, szczególnie sprzedawcy alkoholu. -Chcemy, aby przestrzegali oni obowiązującego prawa o niesprzedawaniu napojów alkoholowych osobom nieletnim. Profilaktyki nigdy dość - podkreślił koordynator kampanii Andrzej Wojciechowski z wydziału zdrowia sosnowieckiego magistratu.
Podkreślił, że mimo tego, iż polskie prawo zabrania sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18. roku życia, zakaz ten jest bardzo często łamany. -Z tego powodu osoby nieletnie ponoszą tak szkody fizyczne, jak i rozwojowe. Szkody spowodowane piciem przez nastolatków mogą dotyczyć także ludzi dorosłych - wskazał Wojciechowski.
Hasło przewodnie kampanii brzmi: "Chronimy dzieci i młodzież - nie sprzedajemy alkoholu nieletnim". Akcja realizowana będzie jednocześnie w dwóch miastach Zagłębia Dąbrowskiego: Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej. Patronat nad kampanią objęli prezydenci tych miast oraz Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Do akcji przyłączyli się również policjanci, którzy zapowiedzieli wzmożone kontrole w punktach sprzedaży napojów alkoholowych.
W ramach kampanii w punktach sprzedaży alkoholu pojawią się plakaty oraz ulotki. Wyeksponowane w widocznych miejscach w sklepach mają przypominać nie tylko o obowiązującym prawie, ale przede wszystkim odpowiedzialności dorosłych za dzieci i młodzież.
W zaangażowanych w akcję miastach zorganizowane będą również szkolenia dla sprzedawców napojów alkoholowych. Z przeprowadzeniem szkoleń, nieodłącznie wiąże się przeprowadzenie badań. -Chodzi o sprawdzenie, na ile kampania wpłynie na respektowanie prawa dotyczącego sprzedaży alkoholu. Akcja zostanie nagłośniona także w mediach, a dokładniej portalach społecznościowych. Nastoletni wolontariusze będą prowadzić specjalny profil na Facebooku.
Choć sama akcja potrwa miesiąc, to jednak lokalne władze mają świadomość , że nie oznacza to końca ich działań na rzecz trzeźwości młodzieży. -Mamy do czynienia ze sporym problemem, bo choć świadomość zagrożeń jest spora, to często przymykane jest oko na konsekwencje, które niesie sprzedaż alkoholu nieletnim- powiedział wiceprezydent Sosnowca Zbigniew Szaleniec.
PAP/ml
REKLAMA