MŚ w amp futbolu: wielki triumf i wielkie serca Polaków. Futbol i zachowanie klasy światowej
Reprezentacja Polski w amp futbolu pokonała Haiti 2:1 w 1/8 finału i awansowała do ćwierćfinału mistrzostw świata w meksykańskim San Juan de los Lagos. Po meczu rywale "biało-czerwonych" mocno przeżywali porażkę.
2018-11-02, 19:00
Posłuchaj
Dwie bramki dla Polski zdobył Bartosz Łastowski (IAR)
Dodaj do playlisty
O tym, jak wiele znaczą mistrzostwa świata w Meksyku świadczą prawdziwe łzy zawodników którzy przegrali. Polacy nie przeszli jednak obok przeżywających porażkę rywali obojętnie. Tak piłkarzy z Haiti pocieszał Przemysław Świercz:
Oba gole w meczu z Haiti dla podopiecznych trenera Marka Dragosza strzelił Bartosz Łastowski. Pierwszego - wyrównującego na 1:1 - pięknym strzałem z rzutu wolnego, a w drugiej połowie po jego uderzeniu błąd popełnił haitański bramkarz i piłka zatrzymała się w siatce.
Był to pierwszy w historii pojedynek obu drużyn.
- Haiti zrobiło furorę w fazie grupowej. Zespół egzotyczny, ale pokazał świetną piłkę i szybko urósł do roli czarnego konia turnieju - przyznał prezes stowarzyszenia Amp Futbol Polska Mateusz Widłak.
Polacy w fazie grupowej wygrali z Kolumbią i Kostaryką po 1:0 oraz ulegli Japonii 0:2. Ta ostatnia porażka zepchnęła ich na trzecią lokatę w tabeli i spowodowała brak rozstawienia w losowaniu.
W nocy z piątku na sobotę reprezentacja Polski zagra o półfinał mistrzostw świata. Ćwierćfinałowym rywalem Polaków będzie druga reprezentacja poprzedniego czempionatu, Angola.
Początki tej dyscypliny w kraju sięgają 2011 roku. Biało-czerwoni w debiucie w MŚ sześć lat temu zostali sklasyfikowani na 11. pozycji. Dwa lata później wywalczyli już czwarte miejsce. Przed rokiem z kolei błysnęli, zdobywając brązowy medal mistrzostw Europy.
Cztery lata temu jego zespół mógł wziąć udział w mundialu dzięki zbiórce pieniędzy, w której wsparli ich kibice. Obecnie reprezentacja może liczyć na sponsorów. Wśród nich jest m.in. Robert Lewandowski, który wysłał biało-czerwonym wiadomość wideo ze słowami wsparcia. Producent napoju energetycznego z kolei zamieścił zdjęcia zawodników kadry w amp futbolu na butelkach swojego produktu.
ah, PolskieRadio24.pl