Made in Polska
Na co dzień powinniśmy starać się podkreślać, że jesteśmy z Polski, to jedyny sposób na utrwalenie polskiej marki w oczach klientów innych krajów. Polskie produkty lada dzień mogą być konkurencyjne na rynkach zagranicznych, a przedsiębiorcy powinni się skupiać na tworzeniu coraz lepszych produktów – to jest klucz do sukcesu.
2013-12-11, 17:36
Posłuchaj
Polska jest krajem zdolnych młodych ludzi, który może być kojarzony z rozwojem nowych technologii. Nauka w bezpośredni sposób łączy się z biznesem. Coraz częściej obserwujemy znaczące transfery technologii z instytutów badawczych do przedsiębiorstw. Uniwersalne i odpowiadające na zapotrzebowania produkty przyszłości zyskują uznanie w oczach polskich i zagranicznych przedsiębiorców. Jak wygląda droga od pomysłu do realizacji takich projektów?
- Praca nad projektem trwała kilka miesięcy. Pomysł powstał na bazie wcześniejszych doświadczeń. Od klientów dostaliśmy sygnały o tym, co jest potrzebne. Tak powstał robot, który jest mniejszy i bardziej funkcjonalny niż te dostępne na rynku. Jego zastosowanie polega na neutralizacji lub przenoszeniu ładunków niebezpiecznych – powiedział Gość PR 24 mgr inż. Tomasz Krakówka, konstruktor nagrodzonego robota PIAP GRYF.
- Bazowaliśmy na konstrukcji komara i przeskalowaliśmy go do rozmiarów helikoptera. Ideą jest odseparowanie ropy od wody. Robot o takich rozmiarach ma siadać na powierzchni morza, gdzie rozlana jest ropa naftowa i aparatami ssącymi przez filtry ma wyciągać ropę – powiedział Gość PR 24 – mgr inż. Maciej Cader – konstruktor innowacyjnych projektów typu robot mosquito i projektów z zastosowaniem technologii druku 3D.
Droga od technologii naukowej do biznesu jest trudna i trzeba się jej nauczyć – twierdzi zwycięzca ubiegłorocznej edycji konkursu na wdrożenie projektu innowacyjnego Michał Mikulski. – Wynalazki nie powstają już w służbie nauki. Odpowiadają na potrzeby człowieka. Dlatego stworzyliśmy roboty do rehabilitacji.
PR24/PO