Media w Internecie
Nowe technologie wyznaczają kierunki rozwoju, za którymi siłą rzeczy muszą podążać media. Oczekiwania użytkowników rosną, a Internet staje się głównym i często jedynym źródłem informacji i rozrywki.
2014-01-13, 14:02
Posłuchaj
Najpierw prasa, potem radio i telewizja, a teraz Internet. Media ewoluowały na przestrzeni lat i gdy wydawało się już, że niekwestionowany prym wieźć będzie telewizja, pojawił się Internet, który stał się nośnikiem wszystkich mediów tradycyjnych. Młode pokolenie nie wyobraża już sobie życia bez połączenia z Siecią, która stanowi podstawowe źródło informacji i rozrywki.
- Na całym świecie mamy do czynienia z ewolucją mediów. W Polsce proces przebiega dość spokojnie. Widać natomiast ewidentne trendy, które pokazują zmianę gustów odbiorców i zmianę wykorzystania wolnego czasu. Coraz mniej czasu poświęca się na korzystanie z mediów tradycyjnych, a coraz więcej tym „na żądanie” dostępnym za pośrednictwem Internetu. Polskie media nadążają za zmianami i nowymi oczekiwaniami odbiorców – wyjaśniał w PR24 Tomasz Sieniutycz, ekspert ds. mediów.
Zmiany technologiczne wpłynęły także na organizację czasu, który przeznaczany jest na kontakt z mediami. Wszystko za sprawą systemu „on demand”, czyli „na żądanie”. Wcześniej porządek ustalały odgórnie przygotowane ramówki i programy. Obecnie każdy ogląda co chce i kiedy chce.
- Nie jesteśmy już niewolnikami ramówek. Postęp technologiczny umożliwia nam oglądanie i słuchanie audycji w dowolnym momencie. Segment „on demand” rozwija się i w przyszłości prawdopodobnie będziemy mogli sami ustalać swoją ramówkę. Nie myślę, abyśmy byli blisko końca mediów tradycyjnych, ale z każdym dniem będziemy coraz bardziej dostrzegać konsumpcję „na żądanie” – mówił Gość PR24.
Zmiany idą w kierunku informacji krótkiej, zwięzłej i aktualnej. Internet pozwala na aktualizację wiadomości na bieżąco i szybki ich obieg, dlatego uznawany jest za przyszłość mediów.
PR24/Grzegorz Maj