Uwaga: sklepy w jednej sieci franczyzowej nie gwarantują podobnych cen
Okazuje się, kupując w sklepach funkcjonujących w ramach jednej sieci franczyzowej nie zapłacimy tyle samo za podobne produkty. Jak wynika z porównania, które przeprowadził portal dlahandlu.pl, ceny koszyka produktów, pomiędzy sklepami sieciowymi w poszczególnych miastach potrafią różnić się o blisko 50 zł.
2014-02-28, 16:22
Dzieje się tak, gdyż centrale sieci ustalają jedynie ceny promocyjne na określone grupy produktów. Pozostały asortyment sprzedawany jest w cenach, które ustali indywidualnie franczyzobiorca danej placówki.
Franczyzowy Lewiatan: koszyk w Trójmieście 298,86 zł, w Warszawie – 335,60 zł
W formacie sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka dlahandlu.pl pod koniec lutego zapłacimy od 298,86 zł w Trójmieście do 345,34 w Warszawie. W połowie stycznia za ten sam koszyk musieliśmy zapłacić od 296,74 zł w Krakowie do 335,60 zł w Warszawie, a w połowie grudnia takie zakupy kosztowały w sklepach z tym logo od 280,17 zł w Krakowie do 319,35 zł w Poznaniu.
Franczyzowy Carrefour Express: 310,62 zł w Bydgoszczy, 341,17 zł – w Warszawie
Sieć Carrefour Express jest badana w naszym koszyku po raz drugi. 21 lutego za zakup 50 produktów z Koszyka musieliśmy zapłacić od 310,62 zł w Bydgoszczy do 341,17 zł w Warszawie. Pierwszy monitoring tych placówek pokazał, że mają one ceny zbliżone do swoich dwóch konkurentów i oscylowały w granicach od 306,28 zł w Bydgoszczy do 330,28 zł w Warszawie.
Jak już informowaliśmy, zaprzestaliśmy badania sklepów Żabka, które mają bardzo ograniczony asortyment i zastąpiliśmy je większymi placówkami Freshmarket, które prowadzone są przez tego samego operatora (Żabka Polska).
REKLAMA
21 stycznia Koszyk w tych sklepach kosztował od 324,89 zł w Lublinie do 339.68 zł w Poznaniu. 17 stycznia w 8 miastach Polski w sklepach Freshmarket można było zrobić zakupy od 319,46 zł w Poznaniu do 336,41 zł we Wrocławiu.
Monitoring cen przeprowadzono w dniu 21 lutego 2014 roku.
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.
REKLAMA
REKLAMA