Polscy producenci narzędzi jednoczą siły

W ramach platformy promocyjnej 4P (anglojęzyczna transkrypcja skrótu to „For Poland”), czyli Platformy Promocyjnej dla Polskich Producentów, rodzimi producenci z branży narzędziowej będą się wspólnie promować na światowych rynkach.

2014-03-31, 19:07

Polscy producenci narzędzi jednoczą siły
Piotr Hanyga - wiceprezes grupy PCN.Foto: Polskie Radio

Posłuchaj

Grupa Polskie Centrum Narzędziowe S. A., skupiająca kilkudziesięciu producentów narzędzi produkowanych w Polsce, a także wiele firm handlowych z branży, zaproponowała swoim obecnym i przyszłym członkom możliwość poszerzenia zasięgu oddziaływania na Europę i kraje zza wschodniej Granicy, m.in. Ukrainę, Rosję i Białoruś - mówi wiceprezes grupy PCN Pi
+
Dodaj do playlisty

Dotychczas zagraniczną promocją produkowanych u nas narzędzi każda firma zajmowała się osobno. W praktyce prawie żadna nie była obecna na zagranicznych imprezach branżowych, nie była wystarczająco widoczna i rozpoznawalna dla klientów spoza naszego kraju. Rynki zagraniczne wciąż czekają na zdobycie.

Będzie wspólna promocja kilkunastu firm

- Dzisiejsze uwarunkowania gospodarcze powodują, ze tylko silne podmioty gospodarcze mogą efektywnie się promować. Poprzez zrzeszenie kilku czy kilkunastu firm jesteśmy w stanie wykorzystać efekt skali oraz dostępne narzędzia organizacji rządowych – mówi serwisowi gospodarka.polskieradio.pl wiceprezes grupy PCN Piotr Hanyga.

Grupa Polskie Centrum Narzędziowe S. A., skupiająca kilkudziesięciu producentów narzędzi produkowanych w Polsce, a także wiele firm handlowych z branży, zaproponowała swoim obecnym i przyszłym członkom możliwość poszerzenia zasięgu oddziaływania na Europę i kraje zza wschodniej Granicy, m.in. Ukrainę, Rosję i Białoruś.

REKLAMA

- Jak to zazwyczaj bywa, w czasach kryzysowych umiemy się zjednoczyć. Nasza Grupa PCN jest tego przykładem. Chcemy wykorzystać naszą wiedzę i doświadczenie by stworzyć konkurencyjny podmiot na rynku, który będzie w stanie wykorzystać wszystkie te atuty. Celem naszej inicjatywy jest zamiar pomagania zwłaszcza małym przedsiębiorstwom. Mała firma nie ma wystarczającej ilości kapitału by skutecznie się promować – tłumaczy Piotr Hanyga.

Firmy, które już weszły w skład platformy 4P mają łącznie obroty rzędu kilkudziesięciu milionów złotych na polskim rynku. PCN zakłada, że dzięki zdobyciu zamówień zagranicznych te obroty zwiększą się kilkukrotnie. Polscy producencie mają produkty konkurencyjne jakościowo np. do niemieckich, czeskich, austriackich, ale są przy tym zdecydowanie bardziej atrakcyjne cenowo.

Branża liczy na rynki zagraniczne

- Popyt wewnętrzny na maszyny i narzędzia w ostatnich latach w Polsce osłabł z powodu kryzysu gospodarczego. Jesteśmy mocno powiązani z przemysłem budowlanym a jak wszyscy wiedzą branża budowlana jest tą, która najmocniej ucierpiała na tym kryzysie w związku z tym promowanie na rynkach zagranicznych jest ważne, bo daje szanse na zwiększenie sprzedaży poza Polską.

Największym polskim producentem narzędzi, który jest członkiem naszego stowarzyszenia jest producent elektronarzędzi firma, Celma. Jest to nadal polska firma i jedyna, która produkuje elektronarzędzia w naszym kraju. Celma jest marką nadal rozpoznawalną przez polskich użytkowników – mówi wiceprezes PCN.

REKLAMA

Zainteresowanie projektem już jest ogromne. Oprócz Celmy członkami platformy 4P są producenci z całej Polski.

Arkadiusz Ekiert

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej