UOKiK: Prawa konsumenta na wakacjach
Wakacje to czas, kiedy nieuczciwi przedsiębiorcy korzystają z nieuwagi klientów. Dlatego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, żeby podczas urlopu nie tracić głowy i zadbać o swoje prawa.
2014-07-03, 14:11
Posłuchaj
Rzeczniczka UOKiKu Małgorzata Cieloch podkreśla, że kupując wycieczkę trzeba koniecznie przeczytać umowę. Należy też zwrócić uwagę na standard hotelu.
Podczas urlopu częściej korzystamy z lokali gastronomicznych. Chcąc zjeść w nieznanym miejscu warto szukać barów i restauracji, z których korzysta ludność lokalna. Trzeba też zwrócić uwagę na opis posiłków, zwłaszcza deklarowaną wagę, cenę i skład. Jeśli tych informacji brakuje, oznacza to że lokal nie przestrzega podstawowych zasad i nieprawidłowości mogę też dotyczyć jakości jedzenia.
Jeśli podczas wakacji konsument nie jest zadowolony z jakości usług, może złożyć reklamację. Przede wszystkim o nieprawidłowościach należy poinformować rezydenta. Jeżeli to nie wystarczy, można uchybienia dokumentować na przykład robiąc zdjęcia.
IAR, abo
REKLAMA