Pozew zbiorowy przeciwko PLL LOT wygrali pasażerowie, dostaną odszkodowanie za spóźnionego Dreamlinera

Pasażerowie spóźnieni, ale z szansą na odszkodowanie. Jak donosi Dziennik - Gazeta Prawna, 66 osób, które na początku tego roku miały lecieć dreamlinerem LOT - u na Dominikanę, wywalczyło w sądzie pierwszej instancji odszkodowanie za trzygodzinne opóźnienie.

2014-07-07, 11:15

Pozew zbiorowy przeciwko PLL LOT wygrali pasażerowie, dostaną odszkodowanie za spóźnionego Dreamlinera
Boeing 787 Dreamliner w barwach LOT. Foto: lot.com.pl/materiały promocyjne

Posłuchaj

Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenta (IAR): przewoźnicy próbują unikać odpowiedzialności za spóźnienia, powołując się na siłę wyższą.
+
Dodaj do playlisty

To pierwsze takie zwycięstwo w Polsce. Jak mówi Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenta, przewoźnicy próbują unikać odpowiedzialności za spóźnienia, powołując się na siłę wyższą. Do Centrum trafiają skargi na przewoźników, którzy odrzucają reklamację za opóźnienia tłumacząc, że usterka silnika, czy układu sterowania to właśnie działanie siły wyższej, czy też nieprzewidziana okoliczność. Zdaniem Katarzyny Słupek, takie zdarzenia wynikają z normalnego użytkowania. Przewoźnik musi ponosić normalne ryzyko prowadzenia swojej działalności, dlatego w takich przypadkach pasażer ma prawo do odszkodowania.

2,5 tys. zł dla każdego

Każdy z pasażerów pechowego lotu może liczyć na około dwa i pół tysiąca złotych odszkodowania. Droga do tych pieniędzy jest jednak długa, bo przewoźnik może zablokować wypłaty i odwołać się do sądu wyższej instancji. Mimo problemów, specjaliści radzą jednak, żeby nie rezygnować z dochodzenia swoich praw. Dzięki temu zmieni się podejście przewoźników do pasażerów. Po tego typu orzeczeniach będą bardziej dbać o swoich klientów.

Będzie odwołanie?

Z relacji prawników reprezentujących pasażerów wynika, że LOT tłumaczył opóźnienia problemami technicznymi. Przewoźnik ma 14 dni na odwołanie się od wyroku.

IAR, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej