Firmy płacą za ruch na Youtube.com, bo brak im ciekawych pomysłów

W mediach społecznościowych dokonuje się kolejny przełom, wchodzimy w etap komunikacji wideo, filmy stanowią już 60 proc. zawartości Internetu, tak wynika z badań firmy Chimney.

2014-10-13, 12:42

Firmy płacą za ruch na Youtube.com, bo brak im ciekawych pomysłów
. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

Rewolucja w mediach społecznościowych - 60 proc treści to video. Jak radzą sobie polskie firmy mówi prezes firmy Chimney Michał Kalinowski (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Jak w tym obszarze radzą sobie polskie spółki z prezesem firmy Chimney Michałem Kalinowskim rozmawia Elżbieta Mamos.

Modny jest przekaz wideo

Klasyczne kanały komunikacji tracą na znaczeniu. – Widać, że w tej chwili komunikacja jest prowadzona przez Internet. A w sieci coraz popularniejsze stają się wideo – uważa gość.- W naszym raporcie postanowiliśmy zbadać jak efektywnie przedsiębiorstwa  wykorzystują swoje kanały na serwisie Youtube.com – dodaje.

Polskie firmy mają dużo do zrobienia

Na potrzeby raportu zostało zbadanych 500 największych przedsiębiorstw w Polsce. - W porównaniu ze Skandynawią, Australią, czy Niemcami mamy jeszcze dużo do zrobienia. W Szwecji dwa razy więcej firm miało kanały youtubowe niż w Polsce. – podkreśla rozmówca.

Zdaniem specjalisty, te firmy, które mają aktywne kanały youtubowe wykorzystują je jak biblioteka filmów robionych pod telewizję. Czyli dodatkowy kanał reklamowy.-  Co więcej duża część ruchu jest kupowana przez przedsiębiorców – zauważa gość. - To znaczy, że nie ma potencjału w mediach społecznościowych, brakuje ciekawej zawartości – uważa.

REKLAMA

W Ameryce Północne portale społecznościowe zarabiają na reklamach najwięcej w przeliczeniu na użytkownika. Można przypuszczać, że w Europie i Azji też tak będzie.

Elżbieta Mamos, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej