Przewozy Regionalne: aby je uratować, trzeba je zabrać samorządom

–Jeśli Skarb Państwa za pośrednictwem Agencji Rozwoju Przemysłu stanie się większościowym udziałowcem Przewozów Regionalnych, to jest szansa na uratowanie tej spółki kolejowej - mówił dzisiaj na antenie Polskiego Radia 24 Jakub Majewski z fundacji ProKolej.

2014-10-29, 16:33

Przewozy Regionalne: aby je uratować, trzeba je zabrać samorządom
Pociąg Przewozów Regionalnych w Krakowie. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Posłuchaj

Jakub Majewski z fundacji ProKolej na antenie Polskiego radia 24 tłumaczy dlaczego Przewozy Regionalne wpadły w kłopoty finansowe./Robert Lidke /Naczela Redakcja Gospodarcza PR SA
+
Dodaj do playlisty

Jak wyjaśnia, firma  ma 600 milionów złotych długu, który powstał między innymi dlatego, że kilka lat temu właścicielem Przewozów Regionalnych stały się władze samorządowe 16-tu województw.

ARR ma za 750 mln zł przejąć udziały w spółce

Plan restrukturyzacji spółki przewiduje, że Agencja Rozwoju Przemysłu za 750 milionów złotych stanie się większościowym udziałowcem Przewozów Regionalnych.

Winne są samorządy i ich spółki kolejowe

Jakub Majewski twierdzi, że do kłopotów Przewozów Regionalnych przyczyniały sie także te samorządy, które mimo że były udziałowcami tej spółki, to jeszcze na dodatek tworzyły własne firmy kolejowe, które konkurowały z PKP Przewozy Regionalne.

PKP wraca do gry: zmniejsza dług, sprzedaje nieruchomości, chce kupować inne spółki

REKLAMA

Jego zdaniem samorządy  w ogóle nie powinny mieć własnych spółek kolejowych.

Czy od piątku będzie strajk?

Związkowcy z PKP Przewozy Regionalne tymczasem grożą ,że jeśli do piątku nie zostanie podpisany plan restrukturyzacji spółki, to ogłoszą strajk i wstrzymają ruch podciągów.

1600 pociągów spółki  przewozi codziennie 230 tysięcy pasażerów.

Robert Lidke

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej