Kampania "Myślę, więc nie ślę" na temat "Sekstingu"

"Seksting" to wysyłanie swoich nagich zdjęć lub filmików za pośrednictwem internetu lub telefonów komórkowych, staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem wśród młodzieży.

2015-02-16, 16:55

Kampania "Myślę, więc nie ślę" na temat  "Sekstingu"
"Seksting" coraz groźniejszy wśród młodzieży. Foto: SXC

Posłuchaj

- Doświadczyłam"hejtingu", ponieważ koleżanka opublikowała nagie zdjęcia z internetu - mówi jedna z gimnazjalistek (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Kampania jest zorganizowana przez Fundację Dzieci Niczyje. Najczęściej takiego typu zdjęcia czy filmy są wysyłane przez dziewczyny. Jak same podkreślają "Wrzuca się różne, takie "plus osiemnaście", bez cenzury. Na przykład dla chłopaka, czy żeby się popisać".

Te zjawisko jest przez młodzież uznane za świetną formę autoprezentacji. Niestety bardzo często ma to poważne skutki w przyszłości.

- Świat obiegają kolejne przypadki, nawet samobójstw. Jessica Logan, Amanda Todd, to są ikony tragicznej strony zjawiska "sekstingu". Również ten nowy trend wśród młodzieży często otwiera drogę "hejtingowi", czyli zmasowanemu wyrażaniu nienawiści, jeżeli zdjęcie się komuś nie spodoba, lub uwieczniona osoba narazi się komuś w sieci. - mówi Łukasz Wotasik z Fundacji Dzieci Niczyje.

Fundacja chce zachęcić szkoły do wprowadzenia zajęć edukacyjnych na temat bezpiecznego internetu, a także przedstawić uczniom jak tragiczne mogą być skutki wykorzystywania nowoczesnych technologii w sposób niewłaściwy. Warto przybliżyć także zagadnienia prawne związane z internetem np. publikacji cudzych i intymnych zdjęć.

REKLAMA

IAR, mw

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej