Poczta Polska stawia na paczki

- Kluczowym obszarem działalności Poczty Polskiej w najbliższej przyszłości będzie biznes paczkowy, związany z rozwojem handlu internetowego - powiedział członek zarządu Poczty Polskiej Janusz Wojtas.

2015-02-27, 18:26

Poczta Polska stawia na paczki
- Kluczowym obszarem działalności Poczty Polskiej w najbliższej przyszłości będzie biznes paczkowy, związany z rozwojem handlu internetowego - powiedział członek zarządu Poczty Polskiej Janusz Wojtas.Foto: mat.promocyjne

Wojtas podkreślił, że Poczta Polska chce skupić się na opracowaniu kompleksowych usług kierowanych do sprzedających, pośredników oraz klientów dokonujących zakupów za pośrednictwem internetu.

Internet priorytetem

- Będziemy rozwijać to, co rozpoczęliśmy w połowie zeszłego roku, a więc stworzymy kompletną ofertę dla uczestników handlu internetowego: począwszy od usług związanych z poszukiwaniem klientów dla sprzedających, przez platformy sprzedażowe i usługi marketingowe po obszary związane z magazynowaniem i dostarczaniem towarów do klientów - mówił Wojtas. Jego zdaniem Poczta Polska jest jedyną firmą w Polsce, która może zaoferować takie kompleksowe usługi w obszarze handlu internetowego.
Drugim obszarem działalności, na którym chce się skupić Poczta Polska, ma być poczta internetowa. W tym celu powołano spółkę Envelo. - Już dziś nasi klienci mogą wysłać list na przykład do urzędu, nie wychodząc z domu. Można zrobić skan dokumentu i przesłać go do placówki pocztowej, gdzie jest drukowany i z niej wysyłany. Otrzymujemy przy tym potwierdzenie nadania i odbioru - powiedział Wojtas.

Skan listu mailem

W 2016 r. Poczta Polska chce uruchomić usługę, dzięki której klient skan listu będzie otrzymywał na internetową skrzynkę pocztową. - Na przykład po list polecony, gdy dostanie się awizo, nie będzie trzeba iść do placówki pocztowej; na życzenie klienta będzie on skanowany i przesyłany na skrzynkę internetową. Klient poprzez podgląd zeskanowanych kopert będzie decydował, którą korespondencję należy otworzyć i przesłać na skrzynkę internetową, a którą chce odebrać osobiście - tłumaczył Wojtas.
Poczta Polska zamierza także rozwijać swoje usługi w obszarach bankowości, ubezpieczeń i usług finansowych. - W pierwszym kwartale tego roku chcemy ruszyć ze sprzedażą ubezpieczeń na życie w placówkach pocztowych - zapowiedział Wojtas.

PAP,mp

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej