Jak korzystać z e-Płatnika

Aplikacja e-Płatnik pozwala na szybkie i proste tworzenie, weryfikację i wysyłanie do ZUS dokumentów ubezpieczeniowych.

2015-06-05, 17:34

Jak korzystać z e-Płatnika
Marta Juśko z Departamentu Obsługi Klientów w Centrali ZUS. Foto: POlskie radio

Posłuchaj

Co to jest e-Płatnik i jak korzystać z tej aplikacji w kontaktach z ZUS, wyjaśnia Marta Juśko z Departamentu Obsługi Klientów w Centrali ZUS./Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Aplikacja e-Płatnik jest dostępna na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Jest ona przeznaczona dla płatników składek, który  rozliczają do stu ubezpieczonych. Aby z niej skorzystać należy się zarejestrować na portalu www.pue.zus.pl  i potwierdzić swój profil.

Korzyści wynikające z aplikacji są oczywiste.

- To przede wszystkim łatwość i bezpieczeństwo sporządzania poprawnych dokumentów ubezpieczeniowych. Poza tym, przy  każdym logowaniu dane są aktualizowane, czyli mamy pewność, że są one aktualne i  poprawne - mówi Marta Juśko z Departamentu Obsługi Klientów w Centrali ZUS.

Wypełnione dokumenty, przed wysłaniem są weryfikowane w oparciu o aktualne reguły, obowiązujące w systemie ZUS. Co istotne, można je podpisać za pomocą darmowego profilu zaufanego e-PUAP. To nowość w porównaniu z systemem Płatnik, gdzie był potrzebny  certyfikat kwalifikowany, który jest płatny. Jeśli ktoś nie chce wysyłać dokumentów za pomocą Internetu, może - korzystając z aplikacji - wygenerować je w systemie, wydrukować i w formie papierowej przekazać do ZUS-u.

REKLAMA

Dzięki e-Płatnikowi przedsiębiorca może także m.in.  opłacać należne składki. Aplikacja przygotowuje dokument płatniczy, a także przelew i przekierowuje płatnika na stronę internetową jego banku.

Błażej Prośniewski

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej