Jak korzystać z e-Płatnika
Aplikacja e-Płatnik pozwala na szybkie i proste tworzenie, weryfikację i wysyłanie do ZUS dokumentów ubezpieczeniowych.
2015-06-05, 17:34
Posłuchaj
Co to jest e-Płatnik i jak korzystać z tej aplikacji w kontaktach z ZUS, wyjaśnia Marta Juśko z Departamentu Obsługi Klientów w Centrali ZUS./Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Dodaj do playlisty
Aplikacja e-Płatnik jest dostępna na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Jest ona przeznaczona dla płatników składek, który rozliczają do stu ubezpieczonych. Aby z niej skorzystać należy się zarejestrować na portalu www.pue.zus.pl i potwierdzić swój profil.
Korzyści wynikające z aplikacji są oczywiste.
- To przede wszystkim łatwość i bezpieczeństwo sporządzania poprawnych dokumentów ubezpieczeniowych. Poza tym, przy każdym logowaniu dane są aktualizowane, czyli mamy pewność, że są one aktualne i poprawne - mówi Marta Juśko z Departamentu Obsługi Klientów w Centrali ZUS.
Wypełnione dokumenty, przed wysłaniem są weryfikowane w oparciu o aktualne reguły, obowiązujące w systemie ZUS. Co istotne, można je podpisać za pomocą darmowego profilu zaufanego e-PUAP. To nowość w porównaniu z systemem Płatnik, gdzie był potrzebny certyfikat kwalifikowany, który jest płatny. Jeśli ktoś nie chce wysyłać dokumentów za pomocą Internetu, może - korzystając z aplikacji - wygenerować je w systemie, wydrukować i w formie papierowej przekazać do ZUS-u.
REKLAMA
Dzięki e-Płatnikowi przedsiębiorca może także m.in. opłacać należne składki. Aplikacja przygotowuje dokument płatniczy, a także przelew i przekierowuje płatnika na stronę internetową jego banku.
Błażej Prośniewski
REKLAMA
REKLAMA