Firmy sprzęt mają, ale z niego nie korzystają
Ponad 60 proc. pracowników polskich małych i średnich przedsiębiorstw jest zdania, że nowe technologie pomagają oszczędzać czas, wspierają produktywność i pozwalają utrzymać lepszą równowagę między pracą a domem.
2015-06-19, 11:16
Posłuchaj
Jednak tylko jedna czwarta pracowników przyznaje się, że może w elastyczny sposób wykonywać swoje zawodowe obowiązki korzystając z komputerów, smartfonów i tabletów. - Nasze badania pokazują, że polskie przedsiębiorstwa sprzęt, komputery, tablety, mają. Bardziej istotny jest sposób w jaki z tej technologii korzystają – wyjaśnia Przemysław Szuder z firmy Microsoft, która przeprowadziła badanie "Nowoczesne IT w MŚP 2015". – Dobrym przykładem jest takie proste w świecie dużych korporacji narzędzie jak współdzielone kalendarze, to że mamy podgląd kiedy nasz kolega, koleżanka z firmy ma czas, a kiedy jest u klienta. To są rzeczy, których dziś w polskich firmach brakuje. To powoduje, że pracownik w mikrofirmie musi spędzać bardzo dużo czasu przykuty fizycznie do swojego biurka. Nasze badania pokazują, że tylko Rumunia w UE wypada od nas słabiej. Ponad 70 proc. pracowników firm małych i średnich w Polsce mówi, że musi się fizycznie znaleźć w firmie, żeby być w stanie wykonywać swoje obowiązki – podkreśla rozmówca.
Sprzęt mamy, ale…
Większość tych narzędzi nie jest zaawansowanych technologicznie. Po prostu z nich nie korzystamy. - Często bywa tak, że mamy urządzenia, ale tych usług już wdrożonych nie mamy. Jeśli firma ma 20 czy 50 pracowników to już nie jest takie trywialne wdrożenie technologii i udostępnienie pracownikom. Nie chodzi tylko o współdzielone kalendarze, ale także na przykład przestrzeń w chmurze do współdzielenia plików i dokumentów – wylicza gość.
… brakuje świadomości
Problemem tkwi świadomość przedsiębiorców. To jest kwestia edukacji i zrozumienia jak tę technologię zaadaptować.
Ciągle większość mikro i małych przedsiębiorstw - prawie 54 procent, nie korzysta z dostępnych technologii informatycznych lub korzysta z nich w niewielkim stopniu. Najczęściej do obsługi klientów przez Internet z wykorzystaniem poczty elektronicznej.
REKLAMA
Kamil Piechowski, abo
REKLAMA