Kupujący na wyprzedaży mają tyle samo praw, co przy zakupie w cenie regularnej
Kupując rzeczy na wyprzedaży, promocji lub z ekspozycji mamy tyle samo praw, co w przypadku zakupu po cenie regularnej. Przypomina o tym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
2015-07-17, 14:59
Posłuchaj
Jak informuje, sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację rzeczy kupionej na wyprzedaży. Sklepy łamią prawo stawiając przy kasach tabliczki o tym, że produkty przecenione nie podlegają reklamacji.
Dowodem zakupu nie musi być paragon
Na złożenie reklamacji konsument ma 2 lata. Konieczny jest dowód zakupu ale nie musi to być paragon. Może to być potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły podczas zakupów.
Bez opakowania też zareklamujesz produkt
Warto wiedzieć też, że opakowanie nie jest konieczne do złożenia reklamacji, dlatego sprzedawca nie może go wymagać od klienta.
W przeciwieństwie do reklamacji, sprzedawca w sklepie stacjonarnym nie ma obowiązku przyjąć zwrotu i zależy to tylko od jego dobrej woli. Sklepy internetowe muszą je honorować w ciągu 14 dni.
REKLAMA
IAR, fko
REKLAMA