Tego nigdy nie zakładaj do pracy
Dress code w Polsce jest zjawiskiem wciąż nowym, a co ważniejsze zmieniającym się i przybierającym coraz to nowsze formy.
2015-08-19, 10:44
Posłuchaj
Etykieta doboru garderoby, dopiero się tworzy. Sami pracownicy też mają własne zdanie na ten temat. - Niektóre części garderoby są przez nas nieakceptowane. Nie chcemy, żeby w biurze pojawiali się mężczyźni w krótkich spodenkach, w klapkach. W przypadku pań nie akceptujemy krótkich spodenek i japonek - mówi Urszula Krassowska z TNS Polska.
Panie bardzo konserwatywne
Rozmówczyni podkreśla, że ciekawy jest fakt, że panie i panowie mają odmienne zdanie w kwestii standardów ubioru. – Bardziej restrykcyjne są panie, one rzadziej uważają wszystkie stroje w pracy są dozwolone. Mężczyźni są nieco mniej rygorystyczni. Panie uważają, że krótkie spodenki nie przystojną ani kobietom, ani mężczyzną w pracy. Również ich zdaniem sukienki na ramiączkach, czy koszule bez rękawów są nieodpowiednie. Ciekawe jest, ze dżinsy już na stałe zagościły jako akceptowalny strój do pracy-wyjaśnia rozmówczyni.
Przeprowadzone wcześniej inne badania pokazały, że w osiągnięciu życiowego i zawodowego sukcesu pomaga… wygląd - dobre ubranie i dodatki, nienaganna fryzura czy makijaż.
Elżbieta Mamos, abo
REKLAMA
REKLAMA