Bank Pocztowy szykuje się na giełdę
Giełdowy debiut Banku Pocztowego jest możliwy na jesieni tego roku. Debiut może okazać się bardzo udany, bo Bank Pocztowy odnotował zysk i znaczący przyrost liczby klientów w I półroczu tego roku.
2015-08-26, 09:23
Posłuchaj
O planowanym debiucie giełdowym mówił w radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości: prezes zarządu Banku Pocztowego Szymon Midera /Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Dodaj do playlisty
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników po pierwszym półroczu. Udało nam się pozyskać ponad 100 tys. klientów, otworzyć blisko 120 tys. rachunków. Sprzedaliśmy rekordową pulę kredytów gotówkowych, to nasz sztandarowy produkt. Kilkuprocentowy wzrost sprzedaży i salda rok do roku - mówi prezes zarządu Banku Pocztowego, Szymon Midera. – To, co nas wyróżnia, to fakt, że ten zysk po I półroczu tego roku jest wyższy niż w 2014 r. o 2 punkty procentowe. Biorąc pod uwagę spadki w sektorze bankowym, to my jesteśmy bardzo z tego zadowoleni – dodaje.
Kapitał na dalszy rozwój
Bank chce wejść na giełdę, aby pozyskać kapitał na dalszy rozwój.
- A także na dalszą akcję kredytową, i w części kredytów gotówkowych, i powrót na rynek kredytów hipotecznych, czy wybranych linii biznesowych, w ramach części instytucjonalnej. Potrzebny nam kapitał z rynku również na dalszą profesjonalizację sieci dystrybucji. Bank otworzył w ciągu ostatnich kilku lat 300 mikroplacówek, w ramach infrastruktury poczty. Chcielibyśmy zagospodarować kolejne 200 placówek pocztowych i rozwijać usługi finansowe – mówi o planach Banku Pocztowego gość radiowej Jedynki.
Debiut planowany w październiku
Debiut Banku Pocztowego na warszawskim parkiecie planowany jest na początku października.
REKLAMA
- Ostateczna decyzja będzie zależała od informacji zwrotnej, którą zbierzemy z rynku w ramach tzw. edukacji inwestorów – zaznacza Szymon Midera.
Instytucja, jak podkreśla prezes zarządu, idzie śladem dużych banków pocztowych z Europy Zachodniej.
Szymon Midera, prezes zarządu Banku Pocztowego:
Źródło wideo: Newseria
REKLAMA
Elżbieta Mamos, awi
REKLAMA