Obraz Jana Pawła II w mediach
Cztery uniwersytety UKSW, UW, KUL i UJ zorganizowały konferencję naukową „Wielkość czy autorytet? Jan Paweł II w przekazach polskich mediów podczas Jego kanonizacji”. Prelegenci zastanawiali się, jaki był oddźwięk kanonizacji papieża Polaka w mediach.
2015-10-18, 10:19
Posłuchaj
16 i 17 października 2015 roku w gmachu Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego dyskutowano o tym, jak media ukazywały wydarzenia kanonizacyjne. Uwadze uczestników nie umknęło spojrzenie prezentowane przez prasę kobiecą, a nawet tabloidy.
– Kiedy analizowany był dzień 27 kwietnia, dzień kanonizacji, widać było zaangażowanie mnóstwa dziennikarzy. Chodziło im o to, aby w sposób godny zaprezentować ta wielkiego Polaka. To był ostatni tak medialny akt. Prasa kobieca prezentowała bardzo dużo informacji o rodzinie papieża i wiele jego zdjęć – powiedział w Polskim Radiu 24 ks. dr Józef Kloch, z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Z ks. drem Józefem Klochem rozmawiał Krzysztof Grzybowski.
Polskie Radio 24/dds/wj
REKLAMA
REKLAMA