Eksperci o nagraniach dotyczących prywatyzacji Ciechu
Bulwersujące. Tak jednym słowem eksperci goszczący w audycji Puls Gospodarki Polskiego Radia 24, komentują ujawnione wczoraj nagrania rozmów dot. prywatyzacji Ciechu.
2015-10-22, 13:38
Posłuchaj
̶ To jest trochę tak jak mówił Bismarck – nie powinniśmy wiedzieć jak się robi kiełbasę i politykę – komentuje ujawnione nagranie Bartek Godusławski z Pulsu Biznesu.
Posłuchaj
̶ Ale czy doszło do łamania prawa - to muszą rozstrzygnąć organy państwa, podkreśla dziennikarz.
REKLAMA
O prywatyzacji spółki powinna decydować cena, a nie spotkania wieczorem w restauracji
Jednak, jak podkreśla, z drugiej strony dla transparentności życia publicznego, wszak sprawa dotyczy prywatyzacji majątku państwowego, chciałby aby takie procesy były jak najbardziej przejrzyste.
̶ Chciałbym aby to cena czy perspektywy rozwoju spółki decydowały, a nie to, kto z kim spotyka się wieczorem i gdzie – mówi Godusławski.
Nagrania nie przestraszyły inwestorów
Po interwencji CBA w ubiegłym tygodniu akcje Ciechu mocno traciły. ̶ Dziś reakcji inwestorów nie widać, zaznacza Bartosz Sawicki, szef działu analiz w TMS Brokers.
REKLAMA
Posłuchaj
Jak tłumaczy, ujawnione nagrania nie są informacjami, mającymi przełożenie na ceny akcji. ̶ To jest tylko otoczka, która dotyczy na polskiej giełdzie największych spółek - podkreśla.
Polskie spółki znajdują się w zasięgu polityki
̶ Skandale pojawiały się dosyć często wokół największych spółek, świadczą o wpływie polityki na perspektywy wielkich firm – mówi Sawicki.
Tę opinię potwierdza Paweł Majtkowski, główny analityk AVIVA.
REKLAMA
Posłuchaj
̶ Ten styk polityki i biznesu to miejsce, gdzie dzieje się wiele złych rzeczy i trudno już więcej na ten temat dodać - mówi.
Dlatego dodaje, jest znudzony kolejnymi publikacjami i stara się ich już nie słuchać.
REKLAMA
Goście Pulsu Gospodarki rozmawiali także o przedwyborczych zapowiedziach największych partii, dzisiejszym proteście związkowców, i o platformie ePUAP, która wciąż nie cieszy się dużą popularnością.
Krzysztof Rzyman, jk
REKLAMA